Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Pacemaker - højre eller venstre side?

Redigeret 1 november, 2012, 20:03 i Hjerteproblemer
Hej, jeg kunne godt tænke mig at hører hvor mange her som har pacemaker, som selv har fået lov at bestemme hvad side de vil have de vil have den i? Ved at surfe på forskellige sygehus, inkl. privat hospitalet, kan jeg se at nogle sygehuse er totalt ligeglad med om de skal sætte den ind i højre eller venstre side. Det var det sygehus hvor jeg fik min så ikke. Det sygehus som her om et par år skal skifte den ud (da den jo løber tør for strøm den lille fætter) vil ikke flytte min pacemaker. Ja og hvorfor betyder det så meget for mig om den sidder i højre eller venstre side? Jo. Jeg har en ødelagt højre albue. Jeg bruger ALDRIG min højre arm til andet end f.eks. at sidde her og skrive, drikke kaffe, ja og måske klø mig i øret :-) Jeg kan ikke løfte noget i den arm og bliver altid venstre arm til det. Allerede da jeg fik pacemaker spurgte jeg om den ikke godt kunne sidde i højre side, da jeg har 4 store hunde og jo bruger venstre arm til at holde dem. Men nej, det var for bøvlet, risikabelt , tror sågar dyrt og gu ved jeg ikke hvad at sætte den der. Efter at have haft meget bøvl med min pacemaker de første år. Den vandrede, jeg blev syet med sting som ikke ville opløse sig og så en gang stafilicoker (vist stavet lidt alternativt) har jeg hvergang spurgt om ikke den kunne flyttes men nej. Har forsøgt at forklarer dem hvor handicappet det gør mig den sidder i venstre side. Jeg har en ødelagt højre arm og et kronisk ømdt område i brystet af at bruge min venstre arm, det selv nu her efter knap 7 år! Når de skal skære mig op igen for at skifte den (pga. batteriet) vil jeg igen skulle døje ½-1 år med overhovedet at kunne lufte mine skønne hunde, og alt dette - samt smerter stort set dagligt senere -ville jeg slippe for hvis de bare ville sætte den i højre side.
Derfor, er der nogle af jer som selv har måtte vælge hvor den sidder, og vil I evt. oplyse om på hvilket sygehus I selv har fået lov at vælge.
Mvh
"Auri"

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej med dig.

    Det er godt nok meget længe siden, du stillede spørgsmålet om pacemakeren, men jeg har først set tråden nu.

    Jeg fik heller ikke noget valg, men fik at vide, efter den var sat på plads i venstre side, at jeg nu skulle undgå at tale i telefon med det venstre øre.

    Da jeg interesseret spurgte, hvad jeg så skulle gøre, var svaret, at jeg selvfølgelig bare skulle bruge det andet øre.

    De blev lettere røde i kammen, da jeg kunne fortælle, at min journal kunne fortælle dem, at jeg er døv på det højre øre og har været det i 17 år. Resultatet er, at jeg SMSer en del forstås.

    Mange hilsener fra 1ekser
Log in eller Registrér for at kommentere.