Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Klamydia

Jeg tænkte på er da nogen da ved hvornår klamydia kommer ??
Var sammen med en fyr og jeg ved ikke om han har det men efter jeg var sammen med ham fik jeg bare den fornemmelse at jeg havde fået det. Men fyren jeg var sammen med kom ikke, men er da så nogen da ved om det smitter alligelvel???
Tør ikke gå op til min læge og spørge da jeg lige har været i behandling da min x smittede mig.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er jo lige præcis det, der er problemet med klamydia; man ved det ikke nødvendigvis, hvis man er smittet. Det finder man så ud af den dag, man gerne vil have børn, og man ikke kan.

    Lige nu spiller du faktisk hasard med dit helbred. Du er blevet smittet af en fyr, er blevet behandlet, går i seng med en anden - stadig uden at tænke på konsekvenser.

    Du er selvfølgelig nødt til at blive chekket igen hos lægen, og der efter har du to valg:

    Fremover bruger du beskyttelse hver gang - kondom - og hver eneste gang!

    Eller også laver du en aftale med lægen om en jævnlig kontrol. Og husk her, at det jo ikke "kun" klamydia man kan blive smittet med.

    Ja, jeg er lidt hård ved dig, men den dag, du står og vil have børn, så kan det da godt være, du vil tænke lidt anderledes.
  • Indstillinger
    Hej.

    Mit spørgsmål har ikke så meget med det foregående at gøre, men jeg har lige fået konstateret, at jeg har klamydia og jeg har netop mødt en ny pige. Vi har ikke haft samleje eller noget lignende seksuelt, så tænker på om hun er blevet smittet? Vi har selvfølgelig kysset :)
    Er lidt i syv sind, så håber på et svar..

    Mvh
    Willy
  • Indstillinger
    Klamydia er yderst smitsomt. Jeg ved ikke, om det smitter ved kys, men ligger der ikke en indlægseddel ved den medicin, du har fået?
    Har du ikke fået en ordentlig information ved lægen?

    Du kan ikke alene påføre din kæreste Klamydia, hun kan risikere at blive steril, hvis ikke den bliver opdaget og behandlet.

    Din kæreste bør have krav på at blive informeret om, at du har Klamydia.

    Derfor skal du og I sørge for at få ordentlig professionel information.
Log in eller Registrér for at kommentere.