Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Vejlefjord / Allévia Tværfagligt Smertecenter

Redigeret 23 marts, 2009, 13:38 i Kroniske smerter
Hej

Jeg er blevet henvist til Smerteklinikken i Ålborg og har fået en tid d. 31/3-2010. Jeg har været ved at undersøge alternativer, for at komme igang før 2010, Jeg har fundet frem til dette sted

http://www.vejlefjord.dk/Allévia-Tværfagligt-Smertecenter-121.aspx

Er der nogle der kender dem og hvad er jeres erfaringer ??

Udfra hjemmesiden lyder det rigtig godt.

GitteB

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Gitte B

    Jeg har ikke været på Vejlefjord ej heller Allévia.

    Jeg sidder i en styregruppe i en netværkscafé for fleks og skånejobbere, en af de andre i denne styregruppe har været patient på Vejlefjord umiddelbart før det kom til at hedde Allévia.
    Vedkommende var henvist pga kroniske smerter i en arm, fra at være meget indesluttet og meget påvirket af den daglige medicin, blev ændringen endnu mere synlig for os der stod på sidelinien.
    Vedkommende var positiv overrasket over at få den tid der skulle til for at forklarer sig, derefter blev medicinen gennemgået og forslag til ændringer af medicinen, disse ændringer skulle indføres inden for to døgn og allerede ugen efter var vedkommende meget mere nærværende og det blev bedre og bedre i de følgende uger.
    Medicinændringen medførte også psykiske påvirkninger, men et telefon opkald udløste et omgående besøg på VejleFjord, og så var der klarhed over hvorfor kroppen reagerede således.

    Har du mulighed for at gøre brug af VejleFjord/Allévia syntes jeg bestemt du skal gøre brug af dem.

    Rigtig god bedring til dig
    Mange hjertelige hilsner
    Rita
  • Indstillinger
    Tusind tak for dit svar. Det lyder jo helt vildt godt. Jeg er da kommet noget længere i min beslutning om at lade mig om-visitere til Alléva :)

    GitteB
  • Indstillinger
    Hej Gitte B

    Det glæder mig at du kunne bruge mit indlæg og at du vil omvisiteres til Allévia.
    Jeg har en datter der blev henvist til smerteklinikken på Vejle sygehus, et par år før en af brugerene i netværkscaféen også blev henvist dertil og jeg må nok indrømme at den oplevelse på den offentlige smerteklink var som et knytnæveslag i maven, aldrig har jeg hørt at min datter er blevet beskyldt for at lyve, det fik hun at vide dernede, i forbidelse med gennemgang af hendes medicin, men heldigvis kunne hendes praktiserende læge bekræfte hendes udtalelser.

    Brugeren i Netværkscaféen syntes stadig det går fremad.

    Jeg håber du får en lige så brugbar oplevelse og lige så stor en gevinst ved at bruge Allévia som vor bruger har fået, for den er guld værd og give vedkommende lysten til livet igen.

    Mange hjertelige hilsner og knus.
    Rita
  • Indstillinger
    hej indlægget med offentlig smertecenter og datter som blev beskyldt for at lyve ??historien melder intet om hva skulle hun have løjet om..??
    jeg er bare nysggerig
    mvh RENE-H
  • Indstillinger
    Hej RENE-H

    Du skal få din nysgerighed stillet nu.

    Under første samtale bliver hun spurgt til indtaget af smertestillende midler,
    ligesom hun bliver spurgt til om hun om hun dyrker motion.

    Til de smertestillende midler, viser hun hende en seddel på hvordan hun i den sidste måned havde taget sin medicin, lægens svar var at sådan kunne man ikke tage medicin hvis man havde så mange smerter som hun påstod.
    Min datter blev vred og bad hende om at kontakte hendes privat praktiserende læge og få en udskrift af det smertestillende medicin hun havde fået gennem tiden.

    Da datteren er en kraftig pige, mente lægen at hun ikke rørte sig, hvortil datteren svarede,uanset hvor ondt jeg har forsøger jeg at gå de anbefalede 10000 skridt og det er til og fra børnehave med børnene.
    Lægen var stadig af den opfattelse at hun ikke gjorde noget, så der blev aftalt at datteren skulle bruge en skridttæller hver dag og skrive skridtene ned. Lægen fik et chok over at hun minimum gik 15000 skridt dagligt, de gode dage var hun langt over 20000 skridt.
    Men i lægen ordbog fandtes ordet undskyld ikke, og det blev heller ikke sagt.

    Håber det kan styre din nysgerighed.( G )
    Med venlig hilsen Rita
  • Indstillinger
    Hej

    Jeg vil bare lige fortælle, at jeg endelig er blevet henvist til Allévia og skal til forsamtale d. 20.4.09. Glæder mig rigtig meget og er spændt på om de kan tilbyde mig behandling.

    GitteB
Log in eller Registrér for at kommentere.