Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Godt råd til Colitis Ulcerosa

Hej

Jeg har Colitis Ulcerosa og har med meget stor succes anvendt et produkt fra Nordisk Rebalance. Produktet hedder Profermin og er en fermenteret havre der tages i kombination med en diæt. Det afprøves pt. i et godkendt klinisk forsøg.

Måske kunne du også have glæde af at prøve Profermin. Det har haft en rigtig god effekt på mig, det slog udbrudet ned, jeg fik normal afføring igen. Jeg har nu haft en periode på 1½ år uden udbrud, hvilket er helt usædvanligt for mig.
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg kender ikke Profermin, som du omtaler - hvor kan man købe det, for det lyder da spændende.
  • Indstillinger
    Jeg har haft kontakt med Nordisk Rebalance på tlf 4810 7000. Jeg har oplevet en meget professionel og seriøs behandling.

    Alternativt, mener jeg, at huske der er en hjemmeside fra Nordisk Rebalance med flere oplysninger.

    Håber det kan hjælpe dig videre.
  • Indstillinger
    Jeg har læst dit indlæg om Profermin med stor interesse og er meget interesseret i at komme til at tale med dig. Hvis du vil ringe til mig på tlf. 26328016 ville jeg være meget glad.
  • Indstillinger
    Tak for info.
    Som jeg forstår det, har du selv prøvet produktet - kan man købe det hos firmaet og hvis ja: hvad koster det?
    Jeg er nemlig - desværre - for gammel til at komme med i deres forsøg.
  • Indstillinger
    Min far har haft Colitis for år tilbage. Ja - har haft - for han har faktisk ikke haft udbrud i mange, mange år. Det startede ellers meget dårligt. Han rendte stort set på toilettet døgnet rundt, oftest om natten. Indtil min mor fik stukket en bog i hånden omkring kost og colitis.

    Bogen gik meget basalt set ud på at spise sundt men undgå alle former for stivelse, det vil sige brød, pasta, ris, kartofler og kun spise rene varer (uden E numre, økologisk osv.)

    Det var ikke en lettilgængelig bog, forstået på den måde, at den var skrevet i svært, lægefagligt sprog. Men nøglen til succes lå i, at 'den rene kost' blev holdt fuldstændigt i et år.

    Efter dette ene år - som faktisk var ret hård omgang for min madglade far - kunne han så heldigvis kvittere med en mave, der siden ikke har voldt ham nogen problemer. Heller ikke når han spiser brød eller andre tidl. 'forbudte' madvarer.

    Hvis du ønsker at kigge lidt mere på kost-delen, kan du med fordel kigge lidt på denne hjemmeside, der faktisk formidler det samme budskab, som den sværttilgængelige bog, min mor for år tilbage fik fat i:

    http://www.sundhedsrevolutionen.dk/

    Jeg er på ingen måder fortaler for det fanatiske, men i nogle situationer kan det altså hjælpe. Uhmaro (kok og meget kendt ansigt i div. tv-pogrammer) har selv haft colitis, som han faktisk også kurerede via kosten, han nu har så stor succes med at lære fra sig til andre.

    Håber du kan bruge det til noget.

    Mvh Mona
  • Indstillinger
    Tager din far stadig medicin?

    Det synes umuligt at komme op med en kost det virker for alle. Har læst en del om det. Nogen kan tåle noget, andre noget andet.

    Generelt virker det dog som om man skal holde sig fra
    Brød (alt brød), pasta, ris, kartofler, SUKKER, kaffe, alkohol, animalsk fedt.

    Iøvrigt kan I læse på dette meget aktive forum. Der er mange gode råd!!
    Læs især den med spinat og magnesium .

    http://www.healingwell.com/community/default.aspx?f=38
  • Indstillinger
    Hejsa,
    Jeg har haft CU igennem de sidste 7 år. Det har været et forløb med næsten konstante udbrud. Jeg har nu prøvet Profermin og diæt igennem firmaet Nordisk Rebalance med stor succes. Det tog ca. 7 måneder og skabe god balance i mit tarmsystem, men det lykkedes :). Jeg kan varmt anbefale andre med CU at prøve dette bivirkningsfrie produkt.
    /Anne-Marie
  • Indstillinger
    Jeg har prøvet al slags kost i de ti år jeg har haft colitis, og har aldrig haft nogen gavn af det. I gode perioder har jeg dog haft mest succes med at spise sundt og varieret. Har lige hørt om nordisk rebalance og er meget interesseret i at prøve deres koncept. Hvorom alting er, har jeg de sidste fem år været så godt som sygdomsfri ved hjælp af hash. Det er kontroversielt, men simpelthen det eneste der virkelig har virket for mig. Men eftersom det er ulovligt, håber jeg også på et alternativ.
  • Indstillinger
    i det 1½ år, hvor du har været "udbrud" fri, har du taget medicin der, eller er du helt stoppet med det?
  • Indstillinger
    Hej

    Fermentering af havre brugers også i griseproduktion. Når landmanden skal fravende sine smågrise tilsættes vand til fodret og det får lov til at stå, så der dannes mælkesyre. På denne måde skånes de små grises tarm og eventuelle salmonellabakterioer bekæmpes.

    Det er måske derfra ideen kommer med Profermin.
Log in eller Registrér for at kommentere.