Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kan ikke sove overhovedet.

Hej.

min kæreste er helt på sidespor nu, og sitiuasionen er totalt u-udholdelig.

Dette begyndte for 5 år siden da vores lille dreng blev født.
Først mante man at han havde kolik, men dette vidste sig senere at være mælke allergi og samtidigt brok.
Der gik et helt år før der kom styr på dette, brokken var opereret og han fik aldrig mælke produkter igen.
Men havde han aldrig haft en normal natte søvn, og dette er til tider den dag i dag stadig et problem.
Det er ikke et problem med ham, men der i mod et enormt problem med min kæreste.
Hun har ikke haft en eneste nat hvor hun har sovet hele natten de sidste 5 år.

Nu er det gået så langt at hun ikke kan falde i søvn overhovedet!
Hun ligger ligesom i en form for hvile tilstand, men langt fra at sove.
Hendes læge siger at hun bare skal læse en avis, så blir hun nok træt *WTF*.

Jeg har fået nok nu, der findes snart ikke hus fred her mere. Den mindste detalje blir jo til et stort problem hver eneste gang.

Nu går hun til Lægen i morgen igen igen, og sker der ikke noget denne gang så skal jeg med til næste time der.

Men hvad er normal fremgangs metode i et tilfælde som dette hvor personen ikke sover i det hele taget?

Tager imod alle tips og råd.

PS.
Hun fik nogen 7.5mg Imovane (Zopiclon) tabletter fra en vakt læge her den anden dag.
Første nat tog hun 1 tablet og faldt i søvn, vågnet en gang men faldt i søvn igen.
Efter det har der ikke været nogen som helst effekt af pillerne.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Puha, det lyder som et rent Helvede.

    Jeg må indrømme, at jeg ikke tror så meget på medicin. Idéen om at læse avis finder jeg ret letkøbt.

    Nu har jeg så en tilbøjelighed til (grundet mine egne erfaringer) at søge noget dybere for at finde svarene. Så for mig at høre, kunne der ligge mange ubearbejdede følelser (bl.a. meget frygt og angst) i forbindelse med Jeres søns sygdom og oveni kommer så konflikter mellem Jer (som det så ofte sker, når man får barn).
    Måske kunne din kæreste have glæde af at prøve hypnoterapi, hvis det er noget for hende. Det skulle være ret effektivt mod søvnproblemer og kun kræve få sessioner. Igennem hypnoterapi kan man også arbejde med evt. følelsesmæssige problemer, der kunne ligge til grund for søvnproblemerne, hvis det er nødvendigt.

    Jeg har selv gået i hypnoterapi i 4 år, så hvis det har nogen interesse, kan jeg anbefale min terapeut (Københavnsområdet).

    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    Uha det lyder bestemt ikke rart. Det at fratage mennesker deres søvn bruges jo som tortur - jeg håber virkelig at det gode råd ovenfor vil hjælpe jer.

    Ellers tænker jeg, at det måske handler om at finde ro. At lære at slappe helt af. Man kan arbejde meget med sin vejrtrækning og det kan give rigtig meget ro. Måske kan det være en hjælp at gå til yoga, hvor man netop arbejder med vejrtrækningen og finder ro. Det kræver selvfølgelig noget tid og en indsats, men jeg er sikker på, at det er givet godt ud. For du har helt ret, det kan ikke blive ved med at gå uden søvn.

    Jeg håber, at I kan bruge rådet

    Venlig hilsen
    Trunte
  • Indstillinger
    Jeg har også problemer med søvnen ... nogle dage kan jeg ikke klare mig pga jeg ikk får min søvn nok.. mit sidste håb er et nyt sovepiler som kommer på markedet i 2012..det er ikke vanedannet og virker ikke som de andre klasiske sovepiller.. jeg læste om pillerne på denne side http://www.nyfikenvital.org/?q=node/1941
Log in eller Registrér for at kommentere.