Hjem Sex & samliv Mandlige sexproblemer

Små blister, bumser, eller sådan noget ved penis skaft?

Redigeret 5 juli, 2016, 10:24 i Mandlige sexproblemer
Hey..

Jeg har haft nogle bumser, blister eller sådan ligne ved penis skaft i et stykke tid.. og har læst mig frem til det er noget mange får i puberteten, og det skulle gå væk af sig selv med tiden.. problemet er at jeg er 21 tæt på de 22.. vil meget gerne af med dem.. Jeg har kun prøvet intim cream og sådan.. men der sker intet.. noget gode råd? skulle vidst ikke være et sjællent fenomen..

Mvh T.
«1

Kommentarer

  • hej, vil lige sige jeg har det samme, og kunne også rigtig godt tænke mig og vide hvad det er?
  • Jeg synes det lyder som om du kunne have kønsvorter. Det er en kønssygdom, som kan behandles ved at smøre vorterne med noget salve. Gå til din læge og få ham til at se på det. Det er vigtigt at du får gjort noget ved det, hvis det er kønsvorter for det smitter.
  • Hej..

    Jeg tror ikke at det er kønsvorter, da disse ser noget mere vorte-agtige ud. Dem, der ligner blister/bumser er talgknopper, og ganske rigtigt meget normale. Jeg mener at man siger, at hver 3. mand har talgknopper. Vi er enige om, at de sidder lige omkring "nakken" på penishovedet, ikke?

    Det er også rigtigt at de kommer omring puberteten, men det er meget forskelligt hvornår i puberteten de dukker op. Det er samtidig heller ikke sikkert at de forsvinder igen med tiden. Ofte begynder de fleste at forsvinde med alderen, men vi snakker senere end 25 års alderen, vil jeg skyde på.

    Talgknopper er særdeles ufarlige, og som sagt meget normale. Der er ikke rigtigt nogen cremer, der kan fjerne dem, men de kan naturligvis fjernes ved intimkirurgi. Dette vil kun give mening rent kosmetisk, og man risikerer bare at der går betændelse i dem, og det er til gengæld "urart". Det samme gør sig gældende hvis du forsøger at "trykke dem ud" - don't!

    Mit råd er, at du lader dem sidde (ligesom os andre), og venter. Tjek alligevel lige et par billeder af kønsvorterne (eller Kondylomer, som de hedder), så du er sikker på, det ikke er dem du har.
  • jeg har noget lignende, dog på indersiden af forhuden.. jeg er rimelig sikker på at det bare er talgknopper, da jeg aldrig har haft sex og er rimelig sikker på ikke at have HPV og at jeg er vaccineret mod dette. er der nogen der ved, om man kan få kønsvorter på andre måder end ved dette virus?
    ville være en KÆMPE hjælp med hurtigt svar...
  • Hej

    Jeg er 15 og har også en prik på penis, har glemt den lige som en bums. Er bare usikker på om det kan være noget farligt, men har aldrig haft sex??
  • Jeg har dem også, og har haft dem siden jeg blev teenager.

    Men du skal ikke bekymre dig! Der er nemlig langt flere mænd, der har dem, end mænd der ikke har dem. Hvor mange man har og hvor store de er, er selvfølgelig forskelligt fra person til person.

    Som jeg forstår det, kan det heller ikke lade sig gøre at fjerne den permanent, da de altid vil dukke op igen, hvis man prøver at få dem væk. Det er jo heldigvis ikke nogen sygdom, men bare en slags hudfedt, der er lukket inde.

    Så du må lære at vænne dig til den, ligesom os andre.
  • Og i må endelig ikke stille nåle eller knive i dem, eller prøve at presse dem ud; så går der bare betændelse, og så ser de bare ebdnu værre ud.
  • Hvis i ikke har haft sex endnu, og aldrig haft jeres kønsdele i munden på en anden person, så er der ingen chance for at det er kønsygdom.

    Det ville kun kunne ske, hvis i deler håndklæde eller undertøj med en person der har en kønsygdom.
  • Det er en normal sygedom for drenge/mænd fra 12-25 års alderen. Sygedommen hedder pearly penile papulae også kaldet PPP. Den smitter ikke ved sex og kun mænd kan få den.

  • Redigeret 2 april, 2018, 21:26

    Frederik 230503
    Nix det er ikke en sygdom, men talgknopper ser er tale om.
    Som kun kan fjernes med en nål.
    Jeg har selv haft mange danskere jeg var i starten af 20-erne og jeg fjerner dem selv.
    Du har også svaret på et indlæg som har været stille siden 5/7/2016 så den stakkels unge mand der skrev indlægget tilbage i 2009 blevet 30 år i mellemtiden.
    Men det er cool ud vil hjælpe og her skulle der have været en stor thumbs up for godt arbejde.

Log in eller Registrér for at kommentere.