Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Depression igen ? hvad skal jeg gøre ?

Redigeret 5 januar, 2009, 07:18 i Åben debat om depression
Jeg har tidliger været sygemeldt 5 mdr med depression, og har nu symtomer på det igen. Jeg går stadig til psykolog behandling, og fortalte min psykolog, at nu havde jeg de samme symtomer igen. jeg stod for at skulle holde ferie, og skulle ned til min familie og holde ferie.. Det syntes psykologen, var en god ide. Inden da får jeg så en fiberspræning, og det gør så ondt at jeg vist helt glemmer at jeg har en depression...
Jeg går syg på arbejde, da jeg tænker det går nok, da jeg jo snart har ferie, men må gå syg hjem, dagen før min ferie. Jeg har derfor ret til at få udskudt min ferie, men da jeg har meget ferie tilgode, er jeg meget i tvivl om hvorvidt jeg skal holde ferie eller ej. Jeg tager derfor til lægen igen, og han siger at jeg kan ondt i op til 6 uger. Jeg ringer til min arbejdsplads for at sige at jeg holder ferie, men også for at høre hvordan jeg skal forholde mig, hvis jeg stadig er syg efter. Inden jeg kommer så langt, begynder nin chef at tale grimt til mig, hun siger bla, at min læge kan sige hvad som helst til mig, og at man godt kan gå på arbejde når man har ondt. Hun slutter af med at sige, at nu holder jeg ferie i et meget bestemt tonefald. !!!!!!! og jeg græder bagefter, og jeg har ikke let til tårer. Jeg er bestemr ikke kalr til arbejde efter min ferie, men vælger at tage afsted, mest af alt fordi jeg ikke har turde ringe til min chef, og sige det. ( min chef er ikke på arbejde mellen jul og nytår )efter tre dage går det bare ikke og jeg melder mig syg, og er stadig sygemeldt. Jeg har ikke så ondt efter min fibersprængning nu, men jeg er ikke frisk, har flere tegn på stess og depression, Jeg tager stadig nervemedicin om aftenen, da jeg ikke kan falde i søvn uden. Jeg var ellers begyndt at trappe ned. men må nu tage mere for at kunne sove, og stadig sover jeg ikke godt.

Jeg er nu i tvivl om hvorvidt jeg skal være sygemeldt længere tid eller om jeg skal prøve at se hvordan det går. Samtalen med min chef før jul, gjorde jo at jeg slet ikke fik slappet af på nogen måde og det havde jeg så meget brug for på det tidspunkt,da jeg som sagt havde symtomer på depression.

Jeg har haft mange sygedage og kan derfor risikere at blive fyret på det grundlag, måske også hvis jeg bliver sygemeldt med det samme engang til. Derfor er det ikke let for mig ar melde mig syg for meget.

Jeg har desværre også en arbejdsplads som ikke håndterede det at jeg blev syg med depression så godt. Da jeg var klar til at starte op på arbejde igen, anbefalede psykiateren at jeg startde op på halvtid. Det ville de ikke være med til,og jeg startede op på fuldtid( dog med mindre ansvar ) den ferie jeg havde tilgode blev brugt således, at jeg arbejde en uge og holdt ferie en uge.
Man kan sige at jeg brugte faktisl min feri på at komme til hægterne!!!
Jeg får efter tre månender problemer med maven, det viser sig at jeg har en bakterie i mavesækken, men lægen forstår ik at jeg kan have så ondt i maven. Jeg får det bedre og vender efter 7 ugers fravær tilbage til arbejdet. Jeg tror selv at nogle af disse mavesmerter var psykisk betinget. Jeg har siden da arbejdet 10 mdr uden problemer, indtil for en måned siden.

Folk siger om jeg ikke skulle finde mig et andet arbejde, men det har jeg svært ved at overskue lige nu.
Jeg må også tænke hvad der vil være økomomisk det bedste for mig, siger jeg mit arbejde op, kan jeg jo ikke komme i fagforeningen med det samme. Puha der er meget at tage stilling til, og det værst er at jeg tror, at hvis jeg havde været på en anden arbejdsplads, ville jeg måske ikke have det så dårligt nu.

På trods af mit lange indlæg, håber jeg at der er nogen der måske kan hjælpe mig ? eller måske bare kommentere

hilsen den fortvivlede

Kommentarer

• Jeg har selv en depression og er meget usikker på hvornår og hvordan jeg skal begynde på arbejde igen, men jeg har kontakt med både læge, psykolog, fagforening og leder for at finde ud af mig selv og hvordan fremtiden skal se ud. Når man har en depression kan det være svært at træffe valg, og derfor skal du få nogle fagfolk til at hjælpe dig, ring til fagforeningen, også selv om du ikke er medlem, måske kan de alligevel hjælpe dig. og få en lægeerklæring, så kan du ikke fyres. Og når du får overskudet, så skift arbejde, for det er da en elendig arbejdsgiver du har, som kun gør livet mere surt, og det er vel bedre at være lykkelig end "rig". Håber at du finder en løsning der virker for dig.
Log in eller Registrér for at kommentere.