Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kondylomer?

Hej jeg er en pige der kun er 13 år.
jeg har aldrig kysset med nogle, og heller aldrig været i seng eller noget andet med nogle. men jeg ved ikke om alle skeder har sådan nogle bitte små knopper, eller kan man kalde det knopper? de er små og ligner lidt gåsehud. men kan man få den kønssygdom uden at have været i seng eller noget med nogen før?
OG! det skal lige siges at det er kun når jeg sådan hiver/strækker huden ud at jeg kan se det. for når jeg bare kigger så kan jeg ikke se det.

håber i kan svare på mit spørgsmål.
mvh amalie

Kommentarer

  • Indstillinger
    OG! det skal lige siges at det er kun når jeg sådan hiver/strækker huden ud at jeg kan se det. for når jeg bare kigger så kan jeg ikke se det.

    mvh amalie
  • Indstillinger
    Du skal godt nok være uheldig, hvis du skulle have raget noget til dig på et offentligt toilet - faktisk lidt i stil med den store gevinst i lotto. :-)

    Tag du det helt roligt, men når du nu er gået i gang med at hive og trække i dine kønsorganer, så brug et spejl og se godt efter, hvordan du ser ud der nede. Det ligner en værre rodebutik, men sådan ser piger altså ud, og det er da meget rart at vide.

    Du er sikkert både frisk, sund og helt i orden. Hvis du kigger godt efter på hele din krop, vil du sikkert også finde andre steder med gåsehudslignende knopper, sådan er det.

    Men det er fornuftigt af dig at spørge, når der er noget man er i tvivl om.
  • Indstillinger
    Hej Amalie

    Jeg har heller aldrig hørt om, at man kan få kondylomer af andet end seksuelt samvær, så jeg tror ikke du skal være bekymret for dét. Men hvis du reelt er bekymret, så synes jeg da, at du lige skal få det tjekket hos lægen - gynækologiske undersøgelser er jo noget, alle kvinder skal igennem mange gange i løbet af deres liv, så det er slet ikke noget være bange for/pínlig over.

    kh Blyant
Log in eller Registrér for at kommentere.