Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Spise Problemer

Redigeret 4 november, 2009, 17:56 i Åben debat om spiseproblemer
Jeg skrevet et brev til brevkassen, men laver os en depat, for at se om der nogen som har oplevet samme problemet og er kommet igennem det, for jeg har brug for hjælp.

Undskyld hvis der står for meget.. har bare forklaret det detaljeret.

Jeg har nogen spise forstyrelser, men problemet er, jeg kan ikke spise, jeg har altid været lidt i undervægt, vejet omkring 48-49-50.. aldrig under det..

Jeg føler at jeg virkelig har brug for noget hjælp, jeg har været til lægen og min forældre og det meget hårdt at kæmpe med det her.

Men jeg har boet i en lejlighed i roskilde i omkring 2 måneder og der vokesede Muk på vores badeværelse(vi har prøvet at holde det rent)men det resulterede i at kl 2 om natten lige pludselig da jeg skulle sove, blev jeg bare syg, virkelig virkelig syg og jeg har altså ikke haft nogen problemer før det, men fik ondt i maven og tilsidst måtte jeg ud og kaste op.. Det var nemt nok! så havde jeg det godt igen og prøvede at ligge mig til at sove, men så gik der omkring 10-15 min også kunne jeg mærke at min mave begyndte at gøre ondt igen og 10 min efter var jeg ude og kaste op igen.

de 3 første gange kom der noget med op, men så var det os kun mavesyre der kom op resten af natten.

Hele den nat kastede jeg op hver 20-30 min jeg troede jeg skulle dø, jeg fik mave Kramper, jeg fik Kramper i hele kroppen, Svede/hede ture.

blev ved med at kaste op til kl 16:30 om eftermiddagen, min mor og far hentede mig kl 06 om morgenen, hvor jeg blev nød til at ringe efter dem og bede om hjælp, jeg kunne dårligt gå for smerter.

Efter det kunne jeg ikke spise i 2 dage og da jeg kiggede på vægten fik jeg sådan et shock at jeg løb hen til min far og bad ham køre mig på hospitalet.. vi kom aldrig så langt, fik bare et shock, havde tabt mig 5-6 kilo.

det omkring 1-2 uger siden nu og jeg kan ikke spise noget mere, jeg kan dårligt æde en rugbrødsmad, jeg prøver virkelig at spise og jeg vil gerne spise, men det gør ondt, jeg har kvalme og jeg har smerter i min mave heletiden, når jeg prøver at sove, når jeg står op, uanset hvad, kan heletiden mærke min mave, de her smerter resulter også i at.. jeg ved ik længere når jeg sulten eller ej, jeg kan ikke kende forskel længere, fordi når jeg heletiden har smerte og kvalme, kan jeg dårligt spise noget, jeg kan gå rundt heledagen uden at spise noget, fordi jeg har så svært ved at spise.

Jeg glad for mad og jeg kan godt spise, jeg vil gerne spise!
men jeg har brug for hjælp til at få min mave startet, det her er noget af det sværste, hårdeste jeg nogensinde har været ude for.

jeg har ledt på nettet, jeg har spurgt min læge, der er kun om overvægtige.. hvad med os som har problemer med at få vægt :/

Min egen læge gider ikke løfte røven og syntes nærmest ik jeg er i undervægt? så fortalte jeg hende, at jeg syntes at jeg skulle veje mindst 50, 43 er uhyggeligt lidt, hun har bare sagt at jeg skulle lave en liste over hvad jeg spiser også skulle jeg komme op igen om en uge.. ja tak...

Jeg prøver at spise Morgenmad, frokost, og aftensmad og lidt natmad.

Jeg blevet meget aggresiv, fået nogen små anfald, tudet et par gange, jeg meget trist, jeg har slet ingen energi overhovedet og jeg ved at blive så småt depremeret tror jeg :/

jeg har brugfor mad, der kan give min krop, næring, noget der let at spise, let at få ned, når min mor og far laver aftensmad, bliver jeg allerede forpustet og udmattet bare af at kigge på det, hverdag er en kamp og jeg ret bange lige nu.

Jeg håber du har forstand på noget af det her og kan se hvad jeg prøver at forklare, jeg håber virkelig at du kan hjælpe mig, ik med at skaffe ting eller noget, men give mig nogen råd til hvad jeg kan gøre for at få min mave reparet igen.

Min mor og far, har skaffet mig nogen piller som skulle give sult(Omnimin).. men de hjælper ik rigtigt :/ syntes jeg selv.

Råd til let spise, mad, piller som kunne hjælpe min mave, vitaminer så videre, ville jeg blive meget glad for.

jeg har givet så flest mulige detaler jeg kunne og jeg vil gerne mødes hvis du har lyst til at møde mig.

Germain Donne.

P.S. jeg har også mange kaste op følelser, nogen gange når jeg bare slår en lille bøvs kommer der bræk med op :/

Kommentarer

  • Indstillinger
    Uha det lyder bestemt ikke rart. Jeg kan se, at dit indlæg er lidt gammelt, så jeg håber, at der er sket noget siden?
    Jeg synes, at det lyder meget mærkeligt, at din læge ikke tager dig alvorligt. Det er farligt at være undervægtig og det kan føre alle mulige andre sygdomme med sig. Det er godt at du selv er klar over problemet, selv om det selvfølgelig er frustrerende at du ikke kan få hjælp. Prøv evt. at læse denne artikel fra Netdoktor http://www.netdoktor.dk/madogkrop/artik ... rvaegt.htm
    Jeg synes, at du skal tage til din læge igen og gøre ham/hende helt klart, hvordan du har det. Du kan fx skrive op, hvor mange gange du kaster op i løbet af en dag osv.

    Mange hilsener
    B
  • Indstillinger
    det er længe siden du skrev --lad os høre fra dig hvordan du har det i dag
Log in eller Registrér for at kommentere.