Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Endelig Ædru...?!!

Redigeret 14 januar, 2009, 12:04 i Alkohol
For knap 3 mdr. siden, valgte jeg at søge hjælp til at komme ud af et problematisk alkoholforbrug. Jeg er glad og stolt over min beslutning og føler at det er det rigtigste jeg nogensinde har gjort!.
Men men men....... Jeg har vist aldrig haft det så elendigt, rent fysisk...
Trykken i hovedet, kvalme, smerter i sener/led, træthed og skiftevis fryse-og svedeture. Og dette stadigvæk efter næsten 3 mdr.?? Mit misbrug var ikke overordentligt massivt.. passede mit arbejde og min dagligdag. Og jeg har ingen "anmærkninger" mht lægeundersøgelse ved indlæggelse til behandling.
Det er frustrérende at være så elendig tilpas når jeg véd, at jeg har gjort det absolut rigtige. Det undrer mig, at man ikke gjorde mere ud af, at informére om den slags symptomer inden udskrivning? Jeg begynder jo at forstå, hvorfor så mange tager tilbagefald?
Hvis nogle har erfaringer i denne retning, vil jeg være yderst taknemmelig for et hvert in-put....

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er ikke nogen trøst, men måske er det ikke pga alkohol?

    Personligt havde jeg det meget sådan, før jeg begyndte at drikke, jeg var til lægen og der blev taget prøver osv. men de fandt ingenting, og jeg tænkte jo så at ... det var der jo ikke noget at gøre ved så.

    Senere fandt jeg ud af, at det hjalp at drikke, så fik jeg energi igen og ubehaget i min krop forsvandt.
    Senere igen fik alkohol så til gengæld nogen andre virkninger, der ikke var hverken gode eller tilsigtede.....

    Og når jeg holder pauser med at drikke, kommer jeg igen derhen, hvor jeg har alle de fysiske symptomer, men de var der altså også FØR jeg i tidernes morgen begyndte at have dette pænt meget for tætte forhold til alkohol.

    Så jeg ved jo ikke rigtig hvad det kan skyldes, men synes da du skal gå til lægen, det kan jo være han/hun kan finde noget, som min ikke kunne :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.