Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Stress

Redigeret 7 januar, 2009, 03:05 i Stress
Sidste søndag stod jeg i badet, mærket pludselig et "smæld" i min venstre arm og følte at alt kræften blev trukket ud og min fingre begyndte at snurre.

Senere på dagen blev jeg rigtig dårlig på fysisk med kvalme m.m. og psykisk - kunne ikke rumme lys, stemmer fik meget uro i kroppen og var rigtig skidt tilpas.
Mit hjerte blev undersøgt for at udelukke blodprop. Tingene fortsatte mandag og tirsdag og min læge endte med at sende mig på hospitalet hvor de fastslog at jeg havde fået et akut stressanfald.

Nu over en uge efter har jeg haft nogen gode dage men også nogen dage hvor det ikke går så godt. Jeg mærker hurtig "træthed" i specielt min venstre arm men også i min højre og der kommer stadig snurren ind i mellem. Jeg er bare træt træt træt og bliver hurtig mut og irriteret nogen dage.
Det prikker og stikker alle steder i brystkassen og jeg har tabt mig 5 kg på ca. 1 uge men appetitten er dog ved at vende tilbage.

Jeg sover egentlig fint nok om natten men om morgnene er jeg bare såååå træt. På en hel anden måde en jeg var før.

Ved egentlig ikke hvad jeg vil med det her indlæg andet end at håbe nogen gider at skrive det er helt normalt at have de sådan når man har stress.

Skal til lægen igen på fredag hvor vi skal tale om det videre forløb som sandsynligvis bliver en hel eller deltidssygemelding.

Også er jeg bare så glad for at læse hvad andre skriver for jeg har også de mærkeligste fornemmelser i min venstre side af ansigtet - ligesom kuldgysninger eller den der sovende fornemmelse og troede ærlig talt jeg var ved at blive tosset.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Lukakat

    Det lyder som en meget voldsom oplevelse, du har været ude for. Stress er en alvorlig ting, og det er på mange måder godt, at kroppen kommer med sine egne advarseler, så vi tager det alvorligt. Mon ikke det er det, der sker for dig lige nu? Selv om det må være hårdt at føle stessen så voldsomt som du gør, så prøv at se, om du ikke kan se det som en fordel. Prøv at forestil dig, at der ikke var nogen fysiske symptomer, så havde du måske fortsat og var gået helt ned. Jeg tror, at vi skal være glade for at vores krop reagerer, og at vi kan mærke, når der er noget galt.
    Det er hårdt at blive ramt af stress, men heldigvis kan det helbredes og mange kommer styrket ud af et sygdomsforløb med stress. Det er vigtigt at lytte sin krop, og når du er kommet igennem dette, så vil du helt sikkert kunne forebygge endnu et stressanfald, fordi du kender symptomer og tegn på hvad der er galt.
    Mon det er gået fremad siden du skrev dit indllæg?

    Jeg ønsker dig det bedste og håber, at du får god hjælp til at komme ovenpå igen.

    Venlige hilsener
    Trunte
  • Indstillinger
    Hej Trunte

    Ja jeg har fået det bedre. Har i dag været på mit arbejde og forklaret dem situationen og vi er blevet enige om at jeg de næste 4-6 uger kun arbejder 2 dage om ugen af 5 timer.

    Jeg har stadig snurren i mine fingre - ikke hele tiden, jeg bliver hurtig træt og har svært ved at koncentrere mig for længe af gangen og nogle dage går det bedre end andre.

    Jeg har bestilt tid hos en massør til at få løst op for ømhed i ryg, nakke og skuldre og jeg skal have bestilt en tid hos en psykolog gennem mit arbejde. Ellers skal jeg bruge tid på at få slappet af, ikke stille for store krav til mig selv og få udarbejdet en plan for fremtiden så jeg ikke ender i det samme endnu engang.
  • Indstillinger
    Hvor er det godt at høre, at det går fremad. Det lyder som om du griber det helt rigtig an. Det er flot, at du har overskud til at få sat så mange ting på plads og gøre noget godt for dig selv.

    Jeg ønsker dig held og lykke med den fortsatte bedring.

    Venlige hilsener
    Trunte
Log in eller Registrér for at kommentere.