Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Så fik man forklaringen, men endnu flere spørgsmål

Redigeret 19 januar, 2009, 10:55 i Endometriose
Hej allesammen,

jeg er 29 år og speciale studerende, jeg har en sød kæreste og vi snakker om at vi gerne vil have børn indenfor de næste 2 år, hvis det er muligt.

Men efter i lang lang tid at være blevet undersøgt for stort set alt pga. stærke mave/underlivssmerter, besvimelser etc. blev jeg blev for ganske nyligt indlagt på gynekologiskafdeling på rigshospitalet med meget, meget, stærke smerter i underlivet. Da jeg blev indlagt kunne jeg hverken gå eller stå, var badet i sved, havde feber og et skyhøjt blodtryk, de troede at jeg var gravid udenfor livmoderen, eller havde blindtarmsbetændelse, eller underlivsinfektion. Efter mange undersøgelser viste det sig at jeg har en cyste på min venstre æggestok ca. 4x4 cm som presser på min blære. Lægerne på rigshospitalet mener (med sikkerhed, deres udtryk) at det er endometriose, jeg er nu blevet indstillet til operation om ca.3 uger.

Diagnosen giver mening i forhold til symptomerne jeg oplever ved mens, symptomerne på blindtarmsbetændelse, hvorfor at jeg før har oplevet at få pludselige smerter med koldsved, besvimelse og diarre, og det forklarer alle de småinfektioner, udpræget træthed og mærkelige allegier og eksemer jeg i de sidste par år har tiltusket mig. Det er frustrerende når kroppen føles som om den er i hurtigt forfald, især når man er ung og man/jeg har ofte følt mig som en hypokonder; fordi folk ikke kan se ens sygdom, og fordi man ofte får kommentarer så som, "jamen du er jo så ung" eller "det er nok ikke så slemt, tror du ikke du overdriver", "hvis du tager let på det så går det nok over" etc.

Så på den måde er det rart at jeg, højst sandsynligt, nu har fået en forklaring.