Hjem Kvinder Snart gravid

Aldrig haft mens uden P-Piller

Redigeret 13 januar, 2011, 14:13 i Snart gravid
Hej
Jeg er en pige på 24 år. Min kæreste og jeg ønsker at blive gravide og jeg er derfor stoppet med mine P-Piller. Jeg startede med P-Pillerne da jeg var 16 år, og der havde jeg endnu ikke haft min første mens endnu, men da jeg have udviklet mig fuldt anbefalede min læge mig at jeg fik den sat igang ved hjælp af P-Piller. Det er nu ca 8 år siden og jeg har i de år aldrig haft en "rigtig" mens, og jeg er derfor lidt nervøs for at få min "første". Er der nogen der har prøvet dette?
Jeg har selvfølgelig været ved lægen og snakke med ham om det, men han har jo sjovt nok aldrig prøvet det, og det kunne for mig være rart med lidt personlig erfarings råd.
Han sagde også til mig at selv om jeg aldrig har haft mens uden P-Piller kan det sagtens være at jeg blir gravid hurtigt, det er der ingen "regler" for. Men jeg er stadig lidt bange for om der kan gå længe før min krop har skillet sig af med alt det stof der har gjort mig ufrugtbar.
Jeg håber nogen af jer har nogle gode råd til mig :)

Pernille

Kommentarer

  • Jeg skal lige høre om jeg har forstået det rigtigt. Din læge gav dig p-piller selvom du ikke har fået din første menstruation? Det kan jeg da ikke forstå at han/hun har. Må man det?

    Jeg fik min første mensturation som 13-årig. Den har dog altid været mega uregelmæssig. Jeg havde på det tidspunkt ret uren hud, og fik p-piller både for at se om det hjalp lidt på min hud, men også for at hjælpe menstruationen lidt på vej.
    Min læge mener dog, at mange piger har uregelmæsig menstruation de første pr. år og siger, at der bør ikke være nogle problemer hvad angår frugtbarhed senere hen.

    Nogen siger, at man bliver gravid hurtigere når man smider p-pillerne, netop fordi at kroppen reagere med det samme.
    Har en veninde som blev gravid blot en mdr efter. Og kender en som ikke engang nåede at få sin første menstuation efter at hun smed p-pillerne, hun blev gravid straks.

    Det er nok meget forskelligt.
  • Jeg ville råde dig til at gå ind til en anden læge - en kvidelig læge det ved hvordan det er og jeg tror heller ikke man plejer at give piger p-piller når de ikke har haft deres menstruation endnu.

    Gå til en anden læge det der lyder ikke rigtig - for når du får din menstrustruatin kommer der et æg med ud som ikke er blevet befrugtet, men når du er på p-piller er det kun en blødning
  • Hej Pernille...
    Jeg ved godt det efterhånden er rigtig længe siden, at du har skrevet dette indlæg, men jeg sidder selv i den situation som du sad i for 2 år siden.. Jeg googlede og dit indlæg dukkede op..! Jeg kunne rigtig godt tænke mig at vide hvad der blev ud af det hele?

    Mig kæreste og jeg vil gerne have vores første barn - det er nu 4 mdr siden jeg har smidt p-pillerne og jeg har ikke haft min mens. endnu..! det er rigtig frustrerende, men ligesom dig har jeg ikke haft min mens. inden jeg fik p-piller. Jeg fik dem ordineret af lægen da jeg var 19, og dermed sat mens. igang.!

    De bedste hilsner fra Michelle
  • Hei Michelle. Håber at det er ok at jeg svarer.

    Det er meget normalt at have mega uregelmæssig mestruation efter p-pille stop. Jeg smed mine for ca 2 å siden - kun fordi jeg ville have min helt normale menstruation som ikke blev styret af pillerne.

    Min menstruation var mega uregelmæssig - tror med 50 dages mellemrum de første 5-6 mdr. Effterhånden kom der et system i det hvorefter det så kom med 32 dages mellemrum. Skal lige nævne at dette først skete efter et år.

    Vi havde her i september 2010 besluttet at blive gravide og tog det stille og roligt. Det lykkedes allerede i oktober, er nu 15 uger henne :)))

    Jeg har selv ALTID haft mega uregelmæssig menstruation hvis ikke jeg tog p-piller og var også nervøs for om jeg ville blive gravid og hvor lang tid det min ville tage. Men det fik altså stærkt, så det skal du ikke bare nervøs for.

    Læser og hører om rigtig mange der har uregelmæssig menstruation, det er normalt.

    Vent lidt endnu og prøv ikke at tænk på menstruationen, for nogle gange hænger det med psyken. Rigtig meget held og lykke
Log in eller Registrér for at kommentere.