Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

......

«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Jete,

    Du skal slet ikke være nervøs. Du er bestemt ikke den eneste, der venter med den seksuelle debut/ikke har så mange erfaringer. Jeg synes, at du skal fortælle din kæreste om, hvordan du har det med sex. Altså at du er ret uerfaren, men at du har meget lyst til at prøve. Det er vigtigt, at han ved det, og jeg er sikker på, at han gerne vil vise dig, hvordan man gør. Det gode er, at det faktisk kommer helt af sig selv. Partnere er forskellige, og når man møder en ny, så skal man finde ud af hvad den anden kan lide, og hvordan man passer sammen. Der er derfor ikke nogen gylden regel for, hvordan man har sex. Hvis du alligevel gerne vil sætte dig lidt ind i sagerne, så prøv at læse om sex i et af de mange kvinde-blade fx Cosmopolitan. Her er altid et hav af gode (og nogle gange mærkelige) råd og ideer. Så kan du jo prøve noget af det af på kæresten og se om han kan lide det. Så bare slap af og nyd at du har fundet en dejlig kæreste.

    De fleste mænd kan faktisk slet ikke lide, at kvinder har haft mange kærester og stor seksuel erfaring inden de har mødt hinanden, så bare tag det stille og roligt og nyd at bygge dine erfaringer op.

    Venlig hilsen
    Abugge
  • Indstillinger
    Redigeret 11 oktober, 2010, 15:35
  • Indstillinger
    Redigeret 11 oktober, 2010, 15:38
  • Indstillinger
    Abugge har fuldstændig ret. Tal med din kæreste om det, jeg er lige så sikker som Abugge på, at din kæreste faktisk vil nyde at du er uerfaren, og forhåbentlig er han så sød, så han på forstående vis vil hjælpe dig på vej.

    Og nej - man begynder ikke med et blowjob; det er noget, der kommer eller ikke kommer alt efter, hvordan man føler for hinanden og hinandens seksualitet, men det er et led i udviklingen af at parforhold, og ikke begyndelsen, så bare tag det roligt - og du skal også sige nej til ting, du ikke føler, du lige har lyst til - det kan muligvis komme senere.

    Jeg synes ikke du skal være flov, tvært i mod skal du være stolt over, at du ikke har dyrket sex til højre og venstre siden du var 15.
  • Indstillinger
    Hej igen begge to,

    Jeg har bare lige en ekstra lille kommentar. Jete - du skal sevlfølgelig aldrig gøre noget, som du ikke har lyst til, og sørg for at tage det i dit eget tempo. Jeg er sikker på, at din kæreste hellere vil have, at du fortæller ham om hvad du tidligere har prøvet/ikke prøvet inden I går i gang. Så vil han meget bedre kunne forstå dine handlinger og hjælpe dig lidt på vej, der hvor du er usikker. Og tro mig - det er sgu ikke alle, der er gode til sex bare fordi de har megen erfaring ;-) Det handler lige så meget om indlevelse og lyst til at lære den anden at kende, som det handler om at have haft sex mange gange.

    Lad din kæreste vise dig, hvad han godt kan lide - hvor han gerne vil røres og hvordan. Det er umuligt for dig at vide, hvad han foretrækker. Mænd kan have meget forskellige ting, de tænder på. Du må så se hvad du har lyst til og hvordan det passer dine behov. Lær hinanden at kende stille og roligt.

    Jeg var selv oppe i alderen før min seksuelle debut - så der er bestemt andre derude :-) Det handler om at være parat - og det er man på forskellige tidspunkter, det er der slet ikke noget forkert i.

    Held og lykke med det hele - og godt nytår

    Kh
    B
  • Indstillinger
    Hej Jete !

    Er det for sent at komme med lidt råd? I har måske allerede haft sex flere gange nu?
    Synes, det er sejt, at du skriver og spørger om råd ;)

    Kh
  • Indstillinger
    Redigeret 11 oktober, 2010, 15:51
    Hej :-) Tak :-) Nej det er skam aldrig for sent at komme med råd, så det bliver kun modtaget med glæde. min kæreste og jeg har kun haft sex en gang. Det var ikke så slemt :-) Men det fungerede ikke så godt, vi kunne ikke rigtig gennemføre det helt..
  • Indstillinger
    Hej Jete :)

    Så skriver jeg lige en mail!

    Jeg tror først og fremmest, at du skal acceptere, at du er nervøs omkring det med at have sex. Det er det mest naturlige i verden. Men bagefter skal du vende den om!
    Det kan godt være at han har været sammen med x antal piger før dig, men hvor mange er det lige, at x er, når man kun er 22? Med mindre han har haft en fast kæreste over længere tid, så har han altså ikke meget mere erfaring end dig.
    Desuden er I blevet kærester. Altså synes han, at du er vældig sød og dejlig, og jeg kan godt fortælle dig, at han vil også vildt gerne præstere alt muligt, så han er ikke mindre nervøs end dig, du kan måske bare ikke mærke det.

    Du skriver, at I ikke kunne gennemføre det. Hvis du er bare lidt ligesom mig, så har du fået lagt den godt og grundigt over på dig selv. Altså at det er pga dig, det ikke lykkedes. Men han går nok også og tænker på, hvad han gjorde, der var skyld i, at det ikke blev ført til ende.

    Jeg ville gerne skrive en hel masse mere, for jeg synes, det er så skønt, at du bare skriver og er helt "Hjælp!". Men det er svært, når jeg ikke kan spørge dig om noget.

    En sidste ting. NYD! at du er, hvor du er. Det er selvfølgelig dybt frustrerende at føle, at man ikke rækker, men det gør du! Så længe man ikke bider eller kradser de forkerte steder, så er det altså begrænset, hvor galt det kan gå. Det er en virkelig god ting at huske.
    Det med blowjobs skal nok komme, når du har lyst. Første gang jeg gjorde det (ja, nu kommer der lige en lille historie :) var jeg sikker på, at en pik var noget slimet ækelt noget, som man da under ingen omstændigheder havde lyst til at sutte på. I mellemtiden var ham fyren, jeg skulle have sex med for første gang, kravlet så langt op i sengen, at jeg lige pludselig sad med den der meget stive pik helt oppe i ansigtet... og så var den bare så dejligt blød :D:D:D Så jeg tænkte "hva' fa'en", og så gjorde jeg bare, som jeg havde lyst til. Jeg vidste godt ingen tænder! og ingen kradsen og vriden!, men ellers vidste jeg ingenting. Bagefter sagde han helt alvorligt, at det da godt nok var det bedste blowjob, han nogensinde havde fået!?
    Hvis du ikke har lyst: LAD VÆRE! Det bliver ikke godt, og du bliver måske lidt ked af at have tvunget dig selv til det. Hvis du måske har lidt lyst, så kast dig ud i det med alt du har, for det kan kun blive godt. Tænk på, at du har hans mest sensitive område (hvis vi ikke taler g-punkt) i munden. Altså allerede der, er han jo helt ude at flyve. Så har du dine læber og din tunge til at hjælpe. Det kan ikke bliver bedre. Bare vær lidt forsigtig til at starte med, og så spørg ham bagefter, om det var dejligt. Mænd er elendige til at lyve, så du kan sagtens læse, om han er oprigtig.
    Et sidste råd (nu skal jeg nok stoppe) er, at du ikke skal gøre mere, end du har lyst til. Prøv ikke at tvinge den helt ned i halsen. Du er lige begyndt, så accepter hvor du er og tag den derfra. Det er dejligt for ham bare det, at du har den i munden. Jeg har en million ting at skrive, kan jeg mærke, men det er ofte bedst at prøve sig frem :)

    Skriv, hvis du ikke forstår eller har spørgsmål.

    Kh

    Bare vent. Du kommer til at opleve så megen god sex. Det bliver skønt, skal jeg hilse at sige, men det kommer ikke den første dag :)
  • Indstillinger
    Hejsa

    Synes også lige jeg ville give dig et par råd :-)

    For det første synes jeg det er rigtig sødt af dig at forsøge og sætte dig ind i tingene, for at det skal være så godt som muligt.. og selvfølgelig også for selv ikke at få et rygte som "en der bare er vildt dårlig" ...eller noget i den retning ;-)

    Sidder du fx. oven på ham, og skal have hans pik op i dig, så prøv at løfte numsen lidt imens du kysser ham, så kan han selv prøve om han kan den ind i dig.. så kan du måske også mærke på ham, hvordan han gør det, og får lidt en fornemmelse af hvordan du skal gøre det en anden gang. Men husk, at for at kunne gennemføre det, så er det vigtigt at du føler dig ren og afslappet, for gør du ikke det, bliver du ikke rigtig våd og så sviger det nemt.
    Kan du ikke rigtig få hans pik op alligevel, så prøv med en lille smule spyt på fingrene, at gøre dig selv våd.. det hjælper som regel lidt på vej :-)
    Når så du har fået hans pik op i dig, så prøv forsigtigt at bevæge dig frem og tilbage. Sådan lidt op og ned samtidig med en lille smule frem og tilbage. Han vil sikkert have sine hænder på dine hofter, og så hjælper han dig forhåbentlig lidt, til en rytme han kan lide. Men prøv at forestille dig det, som hvis du red på en hest i en karrussel..
    mht. blowjob.. Så gik der mange år, før jeg overhovedet brød mig om det. Mødte en fyr som pludselig gjorde at jeg elskede og slikke ham. Mødte senere en ny, som jeg ikke så godt kunne lide og slikke, og sådan har det været forskelligt for mig. Men som en af de andre også skrev, så har du en tændt fyr tæt på dig, du har hans pik i munden... allerede der er du langt fremme i at gøre noget som han synes er vildt dejligt! Men når det så er sagt, så prøv at køre din tunge rundt om hans pik. Du behøver ikke at have hele hans pik i munden på en gang, men slik uden på den og lad din tunge køre rundt om den, prøv at trække ned i forhuden så pikhovedet bliver synligt, sug lidt hårdere i den. Til at starte med har jeg erfaret at det er en god idé at skifte mellem nogle forskellige ting til at starte med, og når han så er rigtig tændt, så er det bedst at fortsætte med bare at slikke ham op og ned.. Ved du ikke rigtig hvor du skal gøre af dine hænder så brug begge hænder til at holde hans pik med, eller læg den ene omkring hans hofte... eller evt rør ham stille under kuglerne.... det tænder 99 % af alle mænd ;-)
    Og mht. sæden, så skal du ikke være nervøs for at få det i munden. Det er absolut ikke alle der smager lige godt, men så snart det sker, og han er færdig rejser du dig bare op og går ud og spytter det ud i toilettet..
    Håber du kan bruge det til noget

    pøj pøj
  • Indstillinger
    Redigeret 11 oktober, 2010, 15:37
Log in eller Registrér for at kommentere.