Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Bumser, har prøvet alt!

Redigeret 2 september, 2009, 15:18 i Bumser
Jeg har et par spørgsmål, som jeg virkelig håber at der er nogen af jer der kan svare på eller relatere til.

Jeg har aldrig rigtig lidet af acne, bare sådan noget normalt teenage bumser lidt hist og her, men så for 2 måneder siden smalede der sig en hel hær af bumser på samme sted lige ved mundvigen og 1 cm ud, eller noget i den stil, det blev værre og værre og hævede mere og mere op, jeg har været til kosmetolog, og hun kunne få det til at dæmpe sig en smugle, det skal også lige siges at jeg har brugt "Dermalogica" hudpleje midler i noget tid, men det er som om, at det her som jo er blevet til et par bylder, simpelthen ikke vil gå væk, også selvom jeg har fået noget af betændelsen ud af dem. Jeg synes 2 måneder er lang tid for sådan noget at "leve", og det virker som om lige meget hvad jeg gør, lige meget hjælper det, jeg har også været ude og invisterer i basiron, og det virker på ingen måde.

Det er så her, jeg begynder at tvivle på om det overhovedet er "almindelig acne", eller om det er noget helt andet..

Er der nogen som måske har en anelse om hvad det er som har invaderet mit ansigt?.

På forhånd tak.

Kommentarer

  • Indstillinger
    prøv løgsaft kuren som jeg har skrevet.det hjælper...held og lykke
  • Indstillinger
    Tja, jeg overvejer lidt om det overhovedet er acne/bumser? Kunne det evt. være starter som nogle uskyldige bumser, og udviklet sig til noget andet? Du kunne jo evt være overfølsom overfor nogle af de produkter du har prøvet? Eftersom du allerede har prøvet basiron, som jo er lægevidenskabeligt udviklet, vil jeg anbefalde dig af gå til din læge? Held og lykke med det, og hold os opdaterede :-)

    M.v.h den fortvivlede92
  • Indstillinger
    kender det selv har stået i samme problem, det eneste der er at gøre, er at tage til hudlægen og få en recept på nogle piller der hedder Tetracyklin.. hvis de ikke hjælper såskal du prøve roccotan.
  • Indstillinger
    Hej :)

    Står selv efter afsluttet kur med Tetracyclin (i komb. med Redap-salve), som ordineres af lægen, men den har desværre kun været effektiv imens jeg indtog pillerne. Har været stoppet i 14 dage nu og det er fuldstændig som før. Så jeg skal afsted til lægen igen og henvises til en hudlæge, da det er de eneste, som kan ordinere Roaccutan. Så håber jeg bare, at bivirkningerne ikke strækker sig ud over de mest almindelige. Hvis det har interesse, så kan du evt. søge på medicin.dk, hvor alle lægemidler er beskrevet mht. interaktioner, birvirkninger, nogle med pris mv.

    Håber, at det kan hjælpe dig lidt for det er virkelig en plage at skulle leve med!

    Mvh, nursen
Log in eller Registrér for at kommentere.