Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kan jeg tag p-pille når som helst?

Redigeret 24 februar, 2010, 08:38 i Prævention
Mit spørgsmål lyder: kan jeg tag min første p-pille en hvilken som helst dag i måneden, og stadig være beskyttet? jeg har ikke haft taget p-piller i over 1 år og vil gerne starte igen, men skal jeg starte første menstruationsdag? hvis jeg vælger at starte en anden vilkårlig dag, er jeg så stadig beskyttet?

Kommentarer

  • Indstillinger
    P-piller er medicin udskrevet på recept ved lægen. Medicin skal altid indtages korrekt.
    P-piller går ind og roder med din krops naturlige funktioner og forhindrer ægløsning.
    Med mindre du har fået anden og grundig information ved din læge, så skal du tage medicinen, som der står på indlægssedlen.

    Så - nej, du kan ikke forvente fuld beskyttelse, hvis ikke du indtager pillerne korrekt.

    Og - bare fordi jeg lige vil sige det; forhåbentlig ved du det godt: Du er overhovedet ikke beskyttet mod kønsoverførte sygdomme, hvis du kun bruger p-piller.
  • Indstillinger
    Hej med jer,

    Jeg kan se, at det er lidt tid siden I skrev jeres indlæg, men jeg stødte først på dem nu. Da jeg begyndte at tage p-piller fik jeg at vide af min læge, at jeg skulle begynde at tage den første p-pille ved den første blødning i en ny periode. Så er man sikker på ikke at blive gravid fra da af. Det var i hvert fald, hvad jeg fik at vide.

    Venlig hilsen
    B
  • Indstillinger
    Jeg startede den dag, min menstruation stoppede. Så jeg er ikke beskyttet i denne måned?
Log in eller Registrér for at kommentere.