Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

hej kvinder

Redigeret 22 juli, 2009, 04:14 i Brystkræft
vil bare høre fra jer hvad de helt præcise tegn på brystkræft er hvis nogen har erfaring?

Sagen er nemlig den at jeg er en pige på 23 år som har en lille knude i venstre bryst som er vanvittig øm og gør ondt. Jeg har selvfølgelig fået tjekket op på det hos lægen som mener at der nok bare er tale om en cyste, og derfor er jeg ikke blevet sendt til yderligere undersøgelser.

Mit spørgsmål er så nu om det ikke er rigitigt at kræftknuder ikke gør ondt og at det netop er derfor at de er svære at opdage? Min knude gør i hvert fald ondt. Ting som at ligge på maven og sove og gå med bh hele dagen er næsten umulige.

Håber nogen derude kan give lidt svar

hilsen en frustreret charlotte

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hejsa

    Jeg kan fortælle dig at jeg også fik en knude og lægerne sagde at kræft ikke gør ondt. Men det gjorde min og det viste sig at være kræft.
    Så bank i bordet og be om at få en scanning for en sikkerheds skyld.

    Knus
  • Indstillinger
    Jeg selv er kun 18 år. Jeg tog til lægen for cirka et år siden, fordi jeg selv følte en slags knude i brystet. Dog mente min læge ikke, at det var noget alvorligt, og hun sendte mig derfor ikke videre til undersøgelse.

    Idag er knuden mere øm, og jeg tog derfor til lægen igen (Dog ikke den samme). Her fik jeg afvide, jeg havde 2 knuder i det ene bryst & 1 knude i det andet, og der blev straks sendt en henvisning fra lægen til en undersøgelse på Brystkirurgisk Afdeling på Herlev Hospital. Jeg har endnu ikke fået svar, så venter bare.

    Men tag til lægen, og siger din læge der er intet at bekymre sig over, men det fortsat bliver ved, så tag hos en anden.

    Mvh Sascha.
Log in eller Registrér for at kommentere.