Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

jeg er ikke klar til at gå til lægen....

Redigeret 18 februar, 2009, 19:05 i Studerende og unge
Hej jeg er en pige på 25. Jeg har haft panik angst et stykke tid, men er ikke gået til lægen undnu... jeg har bare ikke lyst til at komme på antidepressiv medecin igen! jeg har før været i behandling for OCD, men de piller er til at dø over... man føler sig aldrig glad, eller ked af det,,, man svæver midt i mellem, og det ønsker jeg ikke igen, jeg tror ikke rigtig på samtale terapi, så jeg ville meget gerne have nogle gode råd... fx får jeg anfald, hvis jeg kommer til at ødelægge noget, eller lugter røg, og kører bil. Skal jeg undgå at komme i de situationer? mit hjerte hamrer derud af, mine arme begynder at sove, jeg kan ikke trække vejret og jeg får kvalme, jeg er træt men sover nærmest ikke, alligevel får jeg min familie til at fungere, og virker glad og tilfreds hvis jeg er sammen med vennerne, og min familie.

Kommentarer

• Prøv at se ind i dig selv.
    har du det som du gerne vil have det?
    hvis ikke du vil have antidepressive piller, må du jo bare snakke med din læge om det og høre hvad ellers han har at tilbyde dig.
    der er ham der skal tage hensyn til dig ikke omvendt.
    det er div liv der ikke fungere, og det er dig der skal løse det.
    det kan virke uoverskueligt, du ved ikke hvor du skal starte, hvad problemet er, men en ting er sikkert.
    Det hjælper ikke at ignorere problemet, det vil ikke uddø, medmindre du bekæmper det. Tag tyren ved hornene og start et sted. Fx ved at aftale en tid ved lægen, eller snakke med et familiemedlem eller en ven om hvordan du har det, og få dem til at hjælpe.
    Tror på du har et problem et sted du har ignoreret for længe, måske er du bange for at dykke ned i de problemer hvor det gør ondt. Men det er dit liv. dig der må nøjes med at gå og føle sig bange. Det vil ikke andet end at udvikle sig hvis du ikke når dertil hvor du siger. Nu kan det være nok!
    og tager fat om problemet, og lytter til dig selv..

Inderst inde ved du hvor meget du er og hvor meget du kan og står for. Lad dig ikke nøjes med ligegyldighed og bange følelser når du ved at du kan opnå tryghed og glæde.. Uanset hvor fortabt du føler dig, kan du altid rette op i dit sind ved at lytte til det!
    psykologer er til for at hjælpe dig med at hjælpe dig selv, så det ingen dum ting.
    Det er op til dig og kun dig, men hjælp kan du hente hos dem du elsker.

Held og lykke!
    håber du kan bruge noget af det?
Log in eller Registrér for at kommentere.