Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ømt på indersiden af knæet!

Redigeret 17 juni, 2009, 13:51 i Fod- og knæskader
Hej!

Jeg har for ca. 4 uger siden begyndt at spille en gang badminton 1 gang om ugen. De 2 første gange gik det fint nok, men efter 3 gang blev jeg øm på indersiden af knæet.
Det skal siges, at jeg ikke mærkede nået under træningen. Jeg er tilgengæld øm hele tiden dagene efter.

Jeg har styketrænet i lang tid før jeg påbegyndte badminton. Der er blevet træet squat, dødløft samt lungs.

Jeg har før haft problemer med indersiden, da jeg for ca. 2 år siden forvred det til fodbold. Der trænede jeg det op med elastik mm..

Mit problem er nu, at jeg ikke ved om jeg skal holde pause, delvis pause, hvilke øvelser man evt. skal lave. Skal jeg stoppe min styrketræning med squat, da jeg ellers ikke føler svaghed ved denne øvelse (knæet kører ikke til siden).

Håber virkelig nogle kan hjælpe mig her.

På forhånd tak.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej jeg kan se, at det er (muligvis) det samme som mig. Min læge sagde mit ledbånd var overanstrengt. Så jeg har holdt benet i hvile (hjalp ikke særligt), piller, heller ingen hjælp. Jeg har brugt Felden gel, det hjælper et stykke tid. Nu prøver jeg et knæbind for at se om det hjælper.
    Jeg var til styrketræning i dag og konstaterede faktisk, at mit ve. ben ingen muskelkraft havde, det chokerede mig.
    Ja, desværre det var, hvd jeg kunne komme med. Ikke særligt opmuntrende.
  • Indstillinger
    jeg har samme problem efter jeg har vridet knæet rundt ved et styrt og jeg kan også mærke det ved at stå med mit ben bøjet op.
    En ting jeg som udgangspunkt vil anbefalde, som jeg desværre ikke selv vidste til at starte med. Det er at holde dit ben igang i forhold til havd det kan holde til. Hvis det regere efter 3 gang, som mit knæ typsik også gør, så er det overbelastnigner efter min vudering og det må du ikke. Så skal du gå tilbage til det trænning du ahvde inden. På den måde bygger du dit knæ op, så det bliver stærker. Det er de små gener der sider rundt om knæet det drejer sig om.
  • Indstillinger
    Jeg er ret øm i knæ forfra og siderne og bagfra-(for 4 mdr. overbelastning efter lang gåtur) - når jeg går, kan ikke gå særligt langt. kan mærke jeg har mistet kræfter i benet, især underben. går til fys. har fået besked af læge og fys, at mit knæ ikke fejler noget dvs. menisk el. slidgigt. Går jeg for meget, svajer jeg i ryggen, så jeg også får smerter i lænden. Jeg prøver så vidt det er muligt at gå i fitness. cent. og cykle stille og roligt samt andre øvelser for benene. Det går mbedre, men langt fra hurtigt. laver masser af strækøvelser hjemme, så tårerne render ned af kinderne. Det er gået fremad, men jeg syntes også det går tilbage nogen gange. Jeg ved sku snart ikke, hvad jeg skal gøre. kan mærke "mit syge" knæ er koldere, sidder så med infrarøde varme for at afhjælpe. Kan ikke strække ve. ben ud, når jeg ligger ned (kun ved gab).
    ja, det hele er underligt.
    Er der råd at hente ?
    H
  • Indstillinger
    Umiddelbart kunne det være menisken....
    Mvh René
Log in eller Registrér for at kommentere.