Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

stoppet næse?

Redigeret 19 oktober, 2009, 02:37 i Allergi
Hej alle sammen.
Det startede alt sammen med at jeg havde været forkølet i 2-3 ugers tid, men efter det forsvandt blev jeg ved med at have stoppet næste et par gange om dagen.. prøvede næse spray og det hjalp da også men det kom altid tilbage et stykke tid efter? min næste løber ikke men er kun stoppet, og det er sådan set det eneste symptom? Har nu været stoppet i næsten i 4 uger der omkring og det gider simpelthen ikke gå væk? jeg har nu brugt en hel flaske næsespray, men det gider ligesom ikke gå væk? & kan jo ikke blive ved med at bruge næsespray, for det er vel heller ikke så sundt?

hvad kan det være? en form for allergi? har en hund, men har aldrig før døjet med allergi overfor dyr?
(er 18 år) hvis det sku have nogen betydning!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Brandin18

    Det lyder til det er et problem.

    Bruger du næsespray hver dag?? I hvor lang tid??

    Man kan nemlig godt få den modsatte effekt over tid, altså ved for længe brug kan næsen stoppe på gund af næsesprayen.

    Måske er det en polyp i næsen??

    MVH

    anne
  • Indstillinger
    jamen da jeg var syg troede vi at jeg havde bihulebetændelse så der købte vi en næsespray og det hjalp da også for mine smerter i panden.. Men var hele tiden stoppet til og så fik jeg brugt den ene flaske næsespray, men jeg er stoppet hver morgen og hver aften og en gang om efter middagen også? er igang med den anden flaske næsespray nu, men jeg gider ikke gøre det flere gange, for så kan jeg blive ved.. ved ikke om det kan være en polyp for jeg snorker ikk om natten og det er skiftevis i hvert næsebore og nogle gange begge to og efter jeg har taget næsesprayen så er der ingen problemmer mere men det kommer altid igen ?
  • Indstillinger
    så var det jeg tænkte om jeg måske kunne udvikle en form for allergi?
  • Indstillinger
    Jeg har samme problem - har været ved lægen flere gange, er blevet prik-testet, har prøvet blomstermedicin, høfeberpiller og spray men næsesprayen er det eneste der har haft en virkning...indtil i sidste uge:-(
    Er der nogen der ud som har fundet noget der virker???
  • Indstillinger
    Jeg har lige bestilt en Himalayan salt pipe inhaler og har hørt at den skulle være god ved bl.a. allergier - jeg giver gerne en tilbagemelding senere om det har nogen effekt for mig.
    Det er samme "princip" som at tage til havet og trække vejret - saltvandet frigiver såvidt jeg husker negative ioner som binder allergener m.v. til sig og hjælper med at gøre dine luftveje klare igen.
    Tror nok at det fremgår af pakkerne med næsespray at man maks på anvende den et vist antal dage ?
  • Indstillinger
    Altså - næsespray må ikke benyttes for meget - det kan give for højt blodtryk og det er det bestemt ikke værd.

    Jeg lider af al slags allergi og det er faktisk deprimerende - men det har dog hjulpet mig en del at gå til en homeopat, for antihistaminer blev jeg kun mega syg af.

    Nogle der har oplevet dette udover jeg?

    Vil gerne høre noget mere om dette næse-salt, selv om min næse meget sjældent stopper mere og som regel er det kun noget jeg vågner med og som forsvinder efter lidt tid oppe.

    Prøv i øvrigt timian i en gryde med kogende vand - med klæde over hovedet - dampbad/indånding - det er faktisk ret godt og så ganske naturligt og uskadeligt og let.
  • Indstillinger
    Godt nyt !!

    Hejsa alle jer med tilstoppet næser og næser som løber konstant. Jeg har selv været plaget af hver morgen at snue og pudse næse. Gå og nyse over små ting som jeg reagere overfor. Det kan være et koldt gulv, chokolade, tandpasta, barberskum, øl og vin. Mange ting som mine slimhinder reagerer voldsomt på. Jeg har gået med tilstoppet næse i det ene næsebor i lang tid og haft det sådan at det bare løb ud af næsen med noget klar slim. Det var meget træls i hverdagen men blev normalt bedre op af dagen. Jeg blev testet med de kendte 12 test på armen hvor man skulle reagere overfor ca 90 % af det man blir allergisk overfor idag, incl husstøvmider og dyr. Hun udskrev en recept på Avamys 120 doser x 1 mod slimhindehævelse. 2 pust 1 x dagligt. Det må jeg sige har hjulpet mig helt vildt. Nu er det over 14 dage siden jeg startede og jeg er ikke tilstoppet mere og snuer ikke mere og håber det fortsætter sådan. Jeg vil så lige sige at en anden behandling jeg fik også for 14 dage siden måske også er med til det. Jeg prøvede zoneterapi for at se om det kunne hjælpe. Under behandling og massage af mine fødder og tæer kunne jeg selv mærke at på indersiden af mine tæer især storetå og langetå var jeg øm og det gjorde nærmest ondt når hun masserede der. Hun fortalte så at fødderne sender stråler ud til hele kroppen. Netop mellem tæerne sender stråler ud til bihulerne hvilket jeg syntes var et underligt sammentræf. Efter endt zoneterapi vil kroppen så af med nogle affaldsstoffer de næste døgns tid. Det kunne vise sig i form af skarp lugt fra urin eller øget søvn ved øjnene og man skulle drikke rigeligt med vand samme dag for at man kunne gå ofte på toilet. Om det er de to ting tilsammen som har hjulpet mig meget kan jeg ikke sige. Men jeg har været hårdt ramt i gennem mange år så nu er det en befrielse at kunne sove med lukket mund uden af vågne om natten. Håber i kan bruge dette positive til noget jeg ved mange døjer med.
Log in eller Registrér for at kommentere.