Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Panodil, Ipren, Kodimagnyl?

Kære alle
Jeg har rigtig ondt i hovedet i dag, og jeg ved ikke hvilke hovedpinepiller jeg skal tage. jeg har ikke nogen på mig så jeg må ned på et apotek og købe nogle. men hvordan er det nu med hovedpinepiller... skal man helst kombinere flere typer hovedpinepiller eller bare én slags?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej blyant

    Meget interessant, det du skriver - jeg har ikke selv svaret, men jeg ved, at da jeg lige er blevet opereret for en endometriose-cyste, fik jeg at vide, at jeg skulle kombinere Panodil og Ipren for at stille smerterne i maven. To Panodil til én Ipren. Jeg ved ikke, om det kan stille hovedpinesmerter også, men jeg synes, at det hjalp på smerterne i maven i hvert fald.

    Så måske kan du forsøge dig med det? ellers spørg på apoteket, de ved vel disse ting;-)

    God jul og godt nytår til dig!
  • Indstillinger
    Hej igen Blyant

    Jeg ville bare lige melde, at jeg den anden dag tog to panodiler og en ipren i forbindelse med menstruationssmerter i maven, hvor jeg også havde ondt i hovedet - og så forsvandt hovedpinen også! derfor: til dit spørgsmål, så virker mave-kuren altså også mod hovedpine.

    kh Cykelmyggen
  • Indstillinger
    jeg vil da lige skrive lidt om min afaring om Panodil og Ipren .

    der er noget i Panodil som ikke er sund for kroppen.
    jeg havde en gang en kærste som blev grov i sit sprog og meget syg når han sog penodil.
    jeg fik for 7 år siden piskesmæld. og i starten prøvede jeg at tag Panodil. og der efter tog jeg til lægen som gav mig brufen retard 800 mg
    (nu kan man kun få dem på 600.)
    sådan to sku jeg tag 2 af. men i længten var det bare ikke nok.
    for de hold kun 4 timer og man må kun få 1600 i døgnet.
    og i længten mærkede jeg at det ikke hjalp.

    men så prøvede jeg ipren på 200 sådan 2 sammen med lunken vandhane vand. (det få piller til at virke bedre) og kold vand kan gøre ond i maven.

    fra jeg havde taget pillerne og til man føler at det letter, gå 7 min..
    så jo man kan godt bruge dem til hovepine. det har givet mig et liv igen.
    hilsen titha
Log in eller Registrér for at kommentere.