Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Har haft menustration i 18 dage nu!

Redigeret 1 januar, 2013, 10:23 i PMS og menstruation
Hej.
Jeg fik for ca. 3½ måned siden sat en spiral op og har blødt som jeg burde, men her den. 1 december fik jeg min menustration lige efter samleje med en fyr. så gik der en lille uge og det var næsten væk og havde så samleje med ham igen, MEN det kom så igen! der gik endnu en uge og førnævnte situation gentog sig. nu har jeg haft menustration i 18 dage!!?
Har været ved læge og de sagde at spiralen sad fint, men at vi lige skulle se det an. jeg orker ikke det her mere!
Har i et bud på hvad denne lange menustration skyldes?

Mvh. en meget fortvivlet pige!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ved ikke, hvad din lange menstruation skyldes, men jeg har lignende problemer - og jeg har også hormonspiral. Min menstruation er også blevet væsentligt længere efter opsætning af spiralen: mindst 14 dage; og mens jeg har holdt regnskab (fra efter ca. ½ år efter opsætning), har jeg haft en blødningsperiode (eller, sivningsperiode) på 23 dage!
  • Indstillinger
    Hej,, En i min familie har haft sådan en spiral og hun blødte os helt vildt og det skyldes faktisk at da de satte den op lavede den en rifte inde i skeden og den har svært ved at hele da der er meget indelukket dernede/inde. men jeg skal ikke kunne udtale mig om det er jo ikke læge.. men har selv samme problem lige nu bare uden spiral er på p-piller og aner heller ikke hvad jeg skal gøre, den kom bare midt i det hele og har forsat i 3 uger nu.. og magter det virkelig ikke mere.. har søgt læge og hun siger at jeg skal se tiden an, hun var stort set pisse ligeglad. og ved ellers ikke hvor jeg kan få hjælp henne? nogen der har gode råd?
  • Indstillinger
    Jeg har samme problem - er 21 år og har haft min kobberspiral i snart fem år og mine menstruationer har aldrig være sådan rigtigt regelmæssige, men det er dog blevet bedre - indtil nu! Har blødt med varierende styrke stort set hver dag de sidste tre uger, og det er helt vildt frustrerende! Min læge siger også, at jeg bare skal se tiden an, fordi det er "normalt" når man har spiral. Jeg er bare så træt af at bløde!!
  • Indstillinger
    Jeg har brug for hjælp! Jeg er 13 år gammel. Jeg fik min føste menstruation den 10. december, og den 23. fik jeg det der hvide i trussen og to-tre dage efter begyndte det at bløde i gen og det gør det stadig!! Kom nu HJÆLP er det unormalt!!!!
  • Indstillinger
    Jeg kan ikke hjælpe dig med "det der hvide i trussen", for jeg aner ikke, hvad du mener?

    Men - det er ikke unormalt at bløde meget uregelmæssigt de første år.

    Du er kun 13 år, så jeg synes, du skal tale med din mor om det her; måske hun kan forklare dig lidt om det, og måske hun synes, I skal tale med lægen.

    Det er helt, helt rimeligt at du taler med din mor om den slags ting, og der er ikke noget flovt eller pinligt i det - tvært i mod; det er meget flovt og pinligt, at du ikke gør det, og derfor måske går og bekymrer dig om ting, du ikke behøver.
Log in eller Registrér for at kommentere.