Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ældre synger rap!

Redigeret 19 december, 2008, 04:48 i Åben debat for kvinder
kære alle
Jeg så i går et fantastisk program i fjernsynet om en gruppe ældre mennesker, der i to måneder skal øve sig til en stor koncert i Operahuset i København, hvor de skal synge moderne sange og også en rap-sang af Nick og Jay. Det var bare et rigtig godt program, syntes jeg, og det virkede, som om de ældre selv fik rigtig meget ud af at være med og fik ligesom en anden livsglæde og ungdommelighed over sig af at deltage.
Jeg har selv sunget i kor og kender godt til følelsen af, at det bare er fantastisk livsbekræftende at synge sammen med andre. Det kunne godt have helt helende egenskaber, tror jeg - og livsforlængende :-)

Det er da et anderledes indspark i nutidens mange sundhedsdebatter...

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ej - det program så jeg også, skide sjovt! og som du siger, utrolig livsbekræftende - de ældre mennesker, der er med i det program tager jeg virkelig hatten af for - det er altså sejt gået!

    kærlig hilsen Cykelmyggen
  • Indstillinger
    Ja - det lyder som et rigtig godt koncept! Jeg så desværre ikke selv programmet, men hvor er det skønt at høre, at der er ældre, der finder livsglæden igen! Jeg synes, det er så skrækkeligt, at man ikke kan ønske ældre mennesker et lykkebringende nytår uden, at de straks bliver kede af det og føler, at de ikke har mere lykke tilbage i deres liv.
    Næææ frem med noderne og syng igennem! - det er virkelig noget der sætter gang i glæde og livsmodet. Dejligt program, jeg må se om jeg kan få et et afsnit på et tidspunkt.

    Venlige hilsener
    Trunte
Log in eller Registrér for at kommentere.