Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Min læge bakateliserer mine symtomer!!

Redigeret 19 januar, 2009, 11:00 i Endometriose
Hej nu har jeg igen været hos lægen i forbindelse med at jeg d. 2/12-08 fik fjernet endo. cyste og efterfølgende fik blærebetændelse. men lige meget hvad jeg spørger om i forbindelse med mine smerter så er det nok noget der går over igen. Men jo flere indlæg jeg læser her så er det nøjagtig nogle af de samme symtomer jeg har. Jeg fik en henvisning med til en fys. fordi jeg beklagede mig over de samme smerter i venstre side altså lænd og balle med stråling ned i låret som jeg havde før operationen. Er der andre der med held har været en tur hos fys.??

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er da kedeligt, at din læge bagatelliserer dine problemer! Hvis ikke han/hun opper sig, ville jeg da helt sikkert skifte læge..
    Om en fys kan hjælpe afhænger nok af hvad smerterne skyldes. Man kan jo have smerter fordi det bløder inde i maven, på grund af sammenvoksninger og/eller på grund af muskelinfiltrationer. Hvis dine smerter stammer fra muskelinfiltrationer, vil jeg tro, at en fys kan hjælpe, men ellers ikke..

    Pøj pøj..
  • Indstillinger
    Jeg kunne godt tro din læge måske tænker der stadig er tale om operationssmerter. Det er jo så også kun ca 14 dage siden, så gik lige operationen en chance for at virke - der går op til ½ år før man kan sige endeligt hvordan resultatet bliver, så tålmodighed er desværre en dyd selv om det er svært.

    Fys kan være ganske givtigt og kan løsne op på muskelspændinger der kan forværre endosmerter. Og de fleste endo-patienter har spændinger da smerter i underlivet gør man spænder op - også selv om man synes man prøver slappe af i musklerne.
  • Indstillinger
    Jeg oplevede det samme på Hillerød, og er glad for at der nu bliver lyttet til mig på Glostrup! Jeg ville nok skifte læge, hvis det fortsætter i samme stil.
    Men som før nævnt, også give det lidt tid, så man kan vurdere hvorledes operationen har hjulpet. God jul
  • Indstillinger
    Hej
    Jeg var så heldig, at jeg havde en læge, der sagde til mig: Jeg ved ikke noget om denne sygdom, jeg sender dig videre. Tak for det siger jeg bare.
    Jeg kan anbefale dig, at besøge Endometriose Foreningens hjemmeside.
    Her kan du læse om andre med endometrioses erfaringer med sygdommen og deres erfaringer med læger.
    For selvfølgelig er det ikke ok, at din læger ikke lytter til det du siger.
    Jeg håber, at du kan bruge mit råd.
Log in eller Registrér for at kommentere.