Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ondt i ryggen - diskusprolaps??

Redigeret 16 december, 2008, 08:08 i Diskusprolaps
Kære alle

Jeg har et problem: jeg har bare så tit ondt i ryggen, det gør faktisk altid lidt ondt, men nogle gange mere end andre. Det startede med, at jeg sad skævt på arbejdet, fordi vi har sådan nogle gamle gulve, der er fredede så de ikke må skiftes ud, og de er meget skæve. Så nu sidder jeg lidt klodset op med aviser under stolebenene og det har nivelleret stolen ud, så jeg sidder lige. Men jeg har næsten haft ondt siden tidligt på efteråret af denne årsag. Og da jeg så endelig fik lidt bugt med det med avisernes hjælp var jeg i fitness-center og træne, og der lavede jeg en øvelse, hvor det bare gjorde totalt ondt i ryggen igen - og det har nu igen taget lang tid med hvile og nænsom træning, før jeg er ok i ryggen igen.

Nu tænker jeg på, at jeg måske har en diskusprolaps? de kan jo godt 'smutte ud' og sætte sig på plads igen, når man gør nogle rigtige øvelser - og det kan jeg godt genkende, for hvis jeg træner rigtig nænsomt og træner ryg og mave osv. så har jeg det rigtig godt bafefter, som om alting har sat sig på plads! har ikke talt med lægen endnu, for jeg har bare tænkt, at hun ville give mig dårlig samvittighed og bare påpege stolen på arbejdet... men har I andre erfaringer med det samme?

håber på svar! :-)

tak! kh Cykelmyggen
Log in eller Registrér for at kommentere.