Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Svært at glæde sig for andre - øv!

Redigeret 10 juli, 2009, 12:41 i Ufrivillig barnløshed
Øv - jeg er rigtig ked af mig selv for tiden; flere af mine veninder bliver gravide så let som ingenting, mens jeg sidder tilbage og føler livet passere mig forbi. Og selvom jeg forsøger at være den bedste veninde som muligt, så er det bare skide svært at glæde sig på sine veninders vegne, når de kommer og fortæller alt muligt om dem selv... men det værste er faktisk, at de jo begynder at tage hensyn til mig og ikke fortæller mig noget, og så bliver jeg udenfor, eller de pakker tingene ind, så jeg ikke skal blive ked af det, ... og jeg hader bare mig selv for det, men jeg kan (i perioder!) ikke være glad på mine veninders vegne - det er bare vildt svært, når man selv ønsker det så meget, og andre bare popper babyerne ud en efter den anden... alstå 'det var da lige godt satans!'

Det er bare surt pludselig at være et helt andet og mere lukket og surt menneske end man plejer... kender i andre til det? jeg vil ikke være sådan...

Kommentarer

  • Indstillinger
    Kære kære cykelmyg

    Ja, jeg ved ihvertfald godt hvordan du har det...jeg skrev for et stykke tid siden herinde at jeg føler jeg er den eneste der ikke kan blive gravid.. Alle, ALLE andre kan...puha...jeg fik svar på en blodprøve igår...enda på min fødselsdag, som var negativ...helt ærligt...tænk at skæbnen kan være så ond...oveni fik jeg lige chokket at de ikke ville fortsætte behandling men tilbyder doner...Her fik jeg så en god snak med Riget, som vist godt kunne forstå at det var lige meget at tage på en dag, så jeg får en gang til...
    Puha...hvor meget tror jeg lige på at det vil lykkedes?

    Så mange tanker dukker op; kan jeg holde ud at leve med min kæreste når han har børn og jeg ikke har, hans ekser har opnået det jeg måske ikke kommer til, hvad med børnebørn, vil det gøre ondt...PUHAAA, hvor er jeg trist!

    Meen, jeg lader mig ikke begrave i sorg, der er jo et spinkelt håb..
    Jeg køre i spontan cyklus, så jeg for ikke hormon behandling. Sidste gang fik jeg tilbudt en pillebehandling, hvilke skulle resutere i et eller to æg mere, jeg lavede 4, men de kunne "kun" fange de 3...alle blev befrugtede, men kun 1 blev til noget...meget megt bedre end tidligere resultater. Det var så den der var negativ i går..
    Men denne pille behandling er den jeg kan prøve igen til næste år...

    Det her er bare noget man aldrig kunne ønske for andre...

    Jeg håber at det nye år vil bringe bedre nyt til os alle...
  • Indstillinger
    Hej
    Kender godt til din problematik.
    Alle andre end en selv bliver eller er gravide.
    Jeg syntes at lige meget hvor man kikker hen så er der gravide eller folk med nyfødte...
    Min kæreste og jeg har prøvet i snart 2 år.
    I november sidste år fik jeg fjernet en cyste på højre æggestok og fik diagnosen endometriose.
    Nu har jeg desværre fået en ny cyste på venstre æggestok.
    Var på Hvidovre i onsdags....havde fået en henvisning af min gynækolog...det skulle egentlig have været til fertilitetsklinikken og så skulle de i samarbejde med gynæ.afd bestemme om jeg skulle have fjernet cysten.
    Nu bliver det så i modsatte rækkefølge. Jeg har været på gyn. afdeling. Fertilitetsklinikken holder lukker de næste 3 uger......Beskeden fra lægen på gyn.. var at jeg nok skal jegne med at man vil gå direkte til reagensglas behandling da jeg har mange sammenvoksninger og arvæv....
    De er ulideligt at skulle vente 3 uger på en læge fra fertilitetsklinikken og hrer om hans vurdering er den samme.
    MEn på den anden side, så må man jo se positivt på det. Umidlbart så kan jeg godt få mit eget barn......jeg skal bare have lidt hjælp.
Log in eller Registrér for at kommentere.