Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvad er der galt??

Redigeret 16 december, 2008, 06:11 i Angst
hej jeg er ne pige på 13år. jeg går der hjemme går ikke i skole fortiden, så jeg søver det meste af dagen væk kan virkelig ikke overskue livet mere..
min far arbejder fra kl 8 om morgen, så det vil sige når ejg går i seng sover han og når jeg står op, er han ikke hjemme. Her for ngoet tid siden, vågnede, jeg og kunne høre nogen lyde nede fra min kælder af.. Jeg lå stivt, oppe i stuen på en madras da jeg ikke tør at søve på mit værelse-.. Efter en halv time, bliver jeg så bange at jeg begydner at ringe til min far og sige der er indbrud men han kommer og der var ikke noget.. jeg har også prøvet at side kl 01:32 en lørdag nat, og jeg troede jeg kunne høre nogen lyde fra huset af, så efter 10-15min. tog jeg håndtaget af døren og smækkede den i, men så sad jeg og blev mere og mere bange, så jeg tog flugten ud af vinduet i boxer shorts, og t-shirt, stod jeg oppe på hjørnet af min vej i 2 en ½ time, og ikke turde gå hjem, men så kom der en mand, og fulgte mig hjem, Men jeg turde ikke gå ind,,.. Her for noget tid siden turde jeg ikke være hjemme i mit hus vis der ikke blev installeret, en alarm der hjemme så min far gik ud og invasterede i sådan en.. men jeg høre stdaig lyde er stadig bange.. jeg har gået på en special skole, fordi ejg nogne gange for nogen andfald hvor jeg bare kaster med kniv stole, osv.. slår løs på alt og alle..

Hvad kan ejg gøre for det bliver bedre??!!!!! HJÆLP

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej

    Er der nogle voksne på din skole, som du kan tale med om, hvordan du har det? Havde du gået på en almindelig skole, ville jeg have foreslået dig at tale med skolepsykologen. Mon ikke I også har en skolepsykolog tilknyttet? Måske du kan prøve at ringe til Børnetelefonen : 35 55 55 55. Du kan være anonym. Det er voksne, der har godt kendskab til forskellige problemer, der sidder ved telefonen. Telefontiderne er mandag-torsdag 12-21 og fredag 12-19. (Link til Børnetelefonen: (link: http://www.bornsvilkaar.dk/ForBornOgUng ... ntakt.aspx)

    Angst er altid et tegn på, at der er noget andet galt. Det er et symptom på, at noget i dit liv ikke er så godt og så kan man ubevidst reagere ved at blive bange for noget helt andet. Derfor er det vigtigt, at du sammen med en voksen finder ud af, hvad det er i dit liv, du ikke har det godt med, så du kan få talt om det (selvom det er svært) og der kan blive gjort noget ved det.

    Mange hilsner Helene
Log in eller Registrér for at kommentere.