Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Alt andet end overvægt

Redigeret 22 december, 2008, 05:13 i Åben debat om overvægt
hvad gør man hvis man spiser normalt men taber sig helt vildt alligvel, hvorfor sker dette???

vejer normalt 55 kg nu er jeg helt nee på 44 kg

Kommentarer

  • Hej Rigmor
    Det lyder som om du skal gå til lægen hurtigst muligt! jeg tænker, at det kan være vildt farligt at tabe sig så meget så hurtigt uden at gøre noget for det. Uden at gøre dig for bekymret, så kan det jo være alt muligt mere elelr mindre alvorligt, når du taber dig så drastisk - ring til lægen hurtigst muligt!

    håber du hurtigt bliver undersøgt :-)
    mange gode tanker fra Cykelmyggen
  • Hej igen Rigmor

    jeg ville bare lige følge op på dig og høre, om du har talt med din læge endnu? håber, alt er vel.

    c
  • Hej Rigmor

    Det lyder som om, der er et eller andet helt galt. Jeg tror bestemt at Cyklemyg har ret i, at det vil være en god ide at gå til lægen. Det er bedst at tage sådan noget i opløbet, da undervægt kan føre en masse ekstra problemer med sig. Jeg har selv et familiemedlem, der blev meget nervøs og angst i forbindelse med et større vægttab efter en sygdomsperiode. Jeg håber, at du hurtigt kommer på højkant igen :-)

    Venlige hilsener
    Trunte
  • Så har jeg været til lægen hun sagde bare jeg skulle spise noget med mere fedt i... hmm ja men jeg drikker i forvejen sød mælk osv, så jeg synes ikke selv der er så meget der jeg kan gøre bedre

    Jeg tror måske mit skyldes stress, da min kæreste slår vores datter, og jeg er kanon stresset på det område da ingen vil hjælpe mig og har i ngen steder at tage hen....
  • Kære Rigmor

    Hov - så er det jo noget helt andet, der er galt. Du skriver, at din kæreste slår din datter. Det er forbudt - og det er der en god grund til. Man skal ikke slå børn. Det er et tegn på afmagt, og børn skal ikke udsættes for den slags. Jeg kan godt forstå, at du er presset, men det er dig, der er den voksne, og du har ansvaret for, at din datter har et trygt hjem. Du bliver nødt til at tage afstand fra din kæreste, når han slår din datter.
    Mon du talte med din læge om alle de andre problemer - udover det med vægten? Det er ikke let at hjælpe, når man ikke kender baggrunden. Jeg håber virkelig meget, at du finder en løsning på problemet. Mon ikke du har nogle gode veninder, du kan tale med om problemerne? Det er så svært at skulle træffe beslutninger, når man er sovset ind i et forhold og nogle gange er det virkelig en øjenåbner, at lade andre ser på det udefra. Når jeg læser dit seneste indlæg, så ringer alarmklokkerne. Prøv at se det udefra (selv om det er svært) - er det ok at en mand slår et barn? Er det ok, at en kvinde taber sig og har det skidt i et forhold?

    Jeg håber, at du får samlet mod og styrke til at gøre noget ved problemerne. Det er åbenbart helt andre ting end fed mad, der skal til for at løse den vanskelige situation, som du står i lige nu.
    Du skriver, at du ikke har nogen at tale med eller nogen steder at tage hen. Har du prøvet at tale med et krisecenter? Der ligger mange rundt om i landet. Jeg er sikker på, at du kan finde støtte her. Prøv at se om der ikke ligger et i nærheden af dig. Du kan jo altid prøve at ringe og se om du kan få støtte gennem en samtale. http://www.fagligvaerktoejskasse.dk/kommuner/side66.asp

    Der står i øvrigt en masse informationer her:
    http://www.fagligvaerktoejskasse.dk/kom ... efault.asp

    Jeg ønsker dig det bedste og håber, at du kan bruge mine tanker til noget.

    Venlige hilsener
    Trunte
  • Uha!!! Kan det passe, at jeg et andet sted har læst, at I arbejder på et barn mere???
    Det er da en rigtig dårlig ide, hvis det er sådan fat.

    Jeg tilslutter mig Truntes forslag. Sådan noget skal stoppes nu.
  • Jeg er også helt enig i Truntes forslag - som voksen må man tage ansvar for både sig selv og sine børn, hvis de lider nød. Det lyder jo heller ikke, som om du selv er så glad i det forhold, Rigmor, og har stress og går rundt og taber dig, det er ikke godt.

    Håber, du finder en god løsning for dig selv og dine børn, så din kæreste ikke slår dem mere.

    Rigtig god jul og godt nytår til dig :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.