Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Jeg har nu blødt i 35 dage, trods at jeg tager p-piller !!!!

Redigeret 5 marts, 2009, 03:53 i PMS og menstruation
Hej

Jeg begyndte at tage p-piller for første gang for 2 mdr siden. Den første måned jeg begyndte, fik jeg en meget kort mellemblødning, som jo er normalt, når man starter p-piller. Men, den sidste p-pille i den første måned jeg havde taget dem, fik jeg kraftige mavesmerter, og fik min mens den samme dag. Jeg havde så ondt i maven, at jeg ikke engang kunne gå, stå oprejst eller ligge helt lige. Da jeg så holdt min p-pille pause, blødte jeg i alle de 7 dage- normalt plejer jeg at bløde 3-4 dage. Jeg begyndte så, at tage p-piller igen, dvs. den 2. måneds p-piller, men min mens stoppede ikke. I løbet af de 21 dage, hvor jeg har taget en p-pille hver dag, der har jeg blødt. Ikke lidt, men heller ikke kraftigt, men der har hele tiden været blod. I morgen skal jeg begynde på min 3. måneds p-pille pakke, men jeg bløder stadig. Dvs. at jeg i alt har blødt i 35 dage! Nu bløder jeg lidt kraftigere, da jeg holder min p-pille pause.
Jeg har i løbet af de 35 dage haft samleje en gang, hvor jeg forholdsvis blødte lidt.

Håber i kan hjælpe mig, er lidt bekymret. Ved ikke om jeg skal droppe at tage p-piller her den 3. måned, eller om jeg skal starte på den nye pakke i morgen, som jeg ellers skulle? Det skal lige siges, at jeg kun er 20 år !

Jeg har først en tid hos min læge den 22 dec.

Håber nogen kan hjælpe mig !?

Kommentarer

  • Indstillinger
    ja, nu skriver vi d. 16. men jeg synes da alligevel, der er for længe til d. 22., hvor du har tid. Jeg vil foreslå dig at ringe til din læge i telefonkonsultationen, for det er ikke helt almindeligt, og jeg tror da ikke, der er nogenm, der her kan svare dig på, om du skal starte ny p-pille pakning. Det bør da bestemt være en lægelig vurdering.
    I øvrigt skal man da ikke gå så lang tid og bløde uden at få kigget på det.
  • Indstillinger
    er lidt spændt på hvad din læge sagde til dig ? for havde selv et lignende problem hvor min læge satte mig over på nogle stærkere p.piller .holdt min pause og begyndte på de nye(cilest)men de hjalp heller ikke, og blødte stadig- endda mere, men holdt så pause igen (efter 3 uger)og begyndte på de gamle p.piller igen (lindynette) men tog bare 2 piller om dagen, og nu er der heldigvis kommet styr på det igen. men en 2. løsning kan os være at der måske sidder en rest fra en tampon fat i slimhinden mener jeg det hed. ifm. en 2. undersøgelse på sygehuset fandt de nemlig dette og det mente de 99 % at det var skylden for mine konstante blødninger- det gav lidt kludder i det hele. men ved selvf. ik om det kan være det.
  • Indstillinger
    Hej Ajirad
    Jeg har fulgt lidt med i jeres debat, og jeg er også spændt på at høre, om du har været til lægen og fundet ud af noget med blødningen? det lyder absolut ikke normalt at bløde i så mange dage i træk.

    God weekend til jer alle

    Kærlig hilsen Cykelmyggen
  • Indstillinger
    Hormonforstyrrelse (det ved jeg bare ikke om man kan have når man er 20 år) ...men du kan have været gravid?

    Hormonforstyrrelse
    Polycystisk overiesyndrom (PCOS) er en tilstand med cystedannelser i æggestokkene, som kan give hormonforstyrrelse. Det kan medføre overvægt, nedsat frugtbarhed og et mere maskulint udseende.

    En af syv kvinder, der rammes, oplever også øget hårvækst. Man har PCOS, hvis man opfylder to af disse tre kriterer: 1. Menstruationscyklus over 35 dage eller mindre end 10 menstruationer om året. 2. Mandlig kropsbehåring (f.eks. skægvækst). 3. Ultralyd-undersøgelse, der viser multiple cyster i æggestokkene
Log in eller Registrér for at kommentere.