Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Smerter.. Også i lårene

Redigeret 6 maj, 2009, 05:50 i Endometriose
Hej alle!

Vil lige hører om I også oplever smerter i det øverste af lårene? Jeg havde det også før jeg blev opereret, men mine smerter er så småt vendt tilbage, og tit føles det som om, at det går helt ned i lårene.
Skal til kontrol onsdag, så håber også at få nogen svar der

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ja mine smerter stråler også ned i lårene, men også om i lænden. Det er vist noget mange oplever.

    Mvh Rikke
  • Indstillinger
    Har også samme gener

    GitteB
  • Indstillinger
    Også her, helt oppe i øverste del af låret, næsten ved leddet. Jeg tror det er normalt.
  • Indstillinger
    Jeg får smerter i venstre lår meget. Især hvis jeg sidder ned længere tid af gangen, så kan det give en helt sovende prikkende fornemmelse? kender I det?
  • Indstillinger
    Jep jeg er også med på vognen for smerter ned i låret. Det er vist helt "normalt" for os endo-piger, desværre
  • Indstillinger
    Det har jeg også! De går fra inde i min hofte og så ned i låret, oftest helt ned til knæet. Når det er aller værst går de helt ned i tærene. Det er en smerte jeg har dagligt, og faktisk den smerte jeg døjer mest med. Når det er helt galt er det ganske forfærdeligt at gå og hvert skridt er smertefuldt. Altså det er der også når jeg ikke går, men endnu være når jeg gør.

    Jeg spurgte min helt forrygende egen praktiserende læge hvad det er og hun sagde at det var alm. og at de smerter hedder Psoas-ømhed og viser sig ofte ved kvinder der har endo og arvæv i bughulen. Så det er en "del af pakken"desværre..
  • Indstillinger
    Genkender også den smerte. Min starter gerne med at lænden stener til, derefter går det ned i halebenet og ned i lårene.
    Jeg har snakket med den gynokolog som opererede mig og hun siger det kan være psoasmyoser - en ekstrem hyppig tilstand hos kvinder.
    Hun henviste mig til: Fysioterapeut Birthe Bonde, Classensgade Ø.Bro har en god opskrift på behandling.
    Jeg har endnu ikke prøvet hende, da jeg desværre har fået konstateret en ny cyste (knap 3 mdr efter min operation) på den anden æggestok.
  • Indstillinger
    Også her med smerter i lårene, forstår det ikke, nu på 3. mdr. brugte gigtpiller til at tage smerterne, nu Panodil, mon de er bedre? Kan det hænge sammen med et indgreb for at fjerne en polyp i livmoderen først på året. Har prøvet fysioterapeut, blev næsten værre af det.
  • Indstillinger
    Jeg har også smerter ned i mit venstre ben samt i ryggen. Lyder til at det er meget normalt. Jeg var til kontrol igår. Skanningen viste 3 cyster på min højre æggestokke. Jeg skal forsætte med P-piller non-stop. Vil gerne være gravid til efteråret, så det venter vi lidt på. Fik besked om at mikse gigt-pillerne med panodil. Så skulle de virke langt bedre. Skal til kontrol igen til september. Håber jeg er gravid til den tid:) Når jeg engang har født (hvis jeg da kan blive gravid) er planen at fjerne min underliv. Jeg kan ikke holde ud at leve et liv med konstant smerte.
    Knus
Log in eller Registrér for at kommentere.