Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Gode vaner til julemaden

Redigeret 18 december, 2008, 11:30 i Sund kost
Kære alle

Så er der hjælp at hente for alle, der har tendens til at overspise af den fede mad i juletiden. Martin Kreutzer, der er ernærings- og husholdningsøkonom, giver gode råd til, hvordan man kan holde sin mave i gang over julen og ikke kommer til at spise for meget.

Læs nyheden her:
http://premium.netdoktor.com/dk/portal/news/index.jsp?id=19623&D=10&M=12&Y=2008

Måske har I selv nogle gode råd til at komme sundt igennem julen? skriv med her i debatten.

Rigtig god jul til alle herfra :-)

Venlig hilsen
Redaktionen
Netdoktor

Kommentarer

  • Indstillinger
    hej!
    Jeg så et program her den anden aften med gamle DR-klip fra arkiverne om julen i 60'erne og 70'erne, og der udtalte en gammel ernæringsekspert sig om, at hvis man ville undgå at få for meget mavesyre af den fede julemad hen over julen, så skulle man drikke et stort glas mælk inden man tog af sted til julemiddagen - det er da et rigtig godt råd, tænker jeg! det vil jeg selv prøve...
  • Indstillinger
    Jeg tror, jeg vil holde mig til det gode råd fra en af de andre debatter her på Netdoktor, som gik på at man ikke skal overspise men kun spise til man er mæt, og mæt af gode kvalitetsting - ikke mæske sig i overflod af fed mad men spise lækkert og ikke for meget. Så bliver det heller ikke så svært at komme op af sofaen igen efter jul! :-)

    Så det er mit råd!

    kh B
Log in eller Registrér for at kommentere.