Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

penis lugt

Redigeret 12 december, 2016, 03:06 i Åben debat for mænd
hej,

min penis lugter. jeg vasker den uden sæbe dagligt, og har en overgang prøvet med intimsæbe, uden det gjorde den store forskel. jeg har ikke nogen kønssygdomme (blev tjekket for nyligt). jo mindre jeg vasker jo slemmere. hvis jeg onanerer meget, bliver det meget, meget slemmere. nu ved jeg ikke hvad der er normalt, men jeg har relativt mange taglknopper på glans.
er det naturlig lugt, jeg bare må leve med?

pfh tak
bjarke
«13

Kommentarer

  • Indstillinger
    Den bedste løsning er, at du lader dig omskære. En lille operation som mange unødigt frygter, men det er faktisk ikke noget særligt.

    Den næstbedste løsning er, at du går med forhuden trukket tilbage altid, hvilket vil hindre opsamling af nakkeost, og talgkirtlerne vil udtørre. Det kræver lidt tilvænning at have glansen blottet, men efter nogle dage er det overstået.

    Og så skal du vaske penis og pungen med sæbe HVER dag. Almindelig sæbe eller shampoo er udmærket. Det har jeg altid brugt. Engang imellem smører jeg glans ind i tandpasta. Det luner så dejligt.
  • Indstillinger
    Hejsa

    Tak skal du ellers ha'.
    Jeg er ikke omskåret, og vil absolut heller ikke bryde mig om at blive det, da jeg nyder at min glans normalt ligger beskyttet bag forhuden og kun kommer frem "ved festlige lejligheder". Jeg er derfor meget følsom. Jeg ville heller ikke bryde mig om at gå rundt med forhuden trukket tilbage, det ville være direkte ubehageligt for mig. Og tandpasta? Nej tak. Ellers tak. Det foretrækker jeg at bruge på tandbørsten.
    Men een ting er jeg dog helt med på: Vand og sæbe dagligt. Så er der ikke noget, der lugter. :-)

    mvh
    Anonym
  • Indstillinger
    Jeg tror ikke at det er så god en idee at vaske sig så tit. Nogle bakterier danner sig nemlig meget hurtigere jo oftere man vasker sig.

    Nogle fyre går også med mega stramme jeans, hvilket kan medføre til sved og lugte omkring penis.
  • Indstillinger
    Hej.
    Jeg ved ikke om der er nogle der kan hjælpe, men nu prøver jeg alligevel :P
    Jeg er en fyr på 24 år der altid har haft den store irritation, at min penis lugter.
    Ikke bare sådan alimdelig dårlig hygiejneagtig lugt, men virkeligt slemt. Lugten kan defineres som noget så uheldigt som gammel rådent fisk, og det er bestemt ikke en bahageligt lugt; hverken for mig eller min kæreste igennem 6 år. Problemet består "desværre" ikke i dårlig hygiejne og er kun koncentreret omkring glansen. Jeg kan vaske den med vand og sæbe, og allerede idet jeg tørrer den af et håndklæde f.eks., så er lugten tilbage. Det betyder for mig at oralsex stort set er bandlyst i mit forhold og det er til stor ærgelse for os begge to er jeg overbevist om.
    Jeg har været til en urolog, som foreslog en omskæring, men han kunne stadigvæk ikke garantere for udfaldet, og så ville jeg bare have mistet min forhud, som jeg slet ikke ønsker.

    Han foreslog mig derimod at købe et produkt der hedder Safety Five, som kan købes hos Matas. Det er normalt beregnet til folk med svære svedproblemer, og det er ret kraftigt for huden da det udtørrer huden en del. Men det virker for mig ihvertfald og det gør min lugt på penis fuldstændig neutral i 3-4 dage hvilket er dejligt da jeg til tider kan lugte den igennem mine jeans :-(

    Problematikken ligger så i at man skal huske at benytte sprayen for at holde lugten nede, dvs. at det ikke fjerner lugten men hindrer den bare i at, ja, lugte. En anden ting er at når man sprayer det på, så sviger det som en i helvede, og det er stærkt ubehageligt i 5-10 min.. Og så begynder man at tænke over fordele og ulemper ved et blowjob når man først skal stå og bide i toiletskabslågen.


    Jeg står i en situation hvor jeg meget gerne vil have løst mit fiskelugtende problem imellem benene, og håber at nogle derude kan hjælpe mig.

    Mvh. fiskepinden
    (som min kæreste er så sød at kalde mig når jeg ikke er under beskyttelse)
  • Indstillinger
    Til "Fiskepinden",

    hvad er det, som du frygter, hvis du mister forhuden?

    Vi er mange, som er omskåret uden at have problemer af den grund.
  • Indstillinger
    Det er ikke så meget frygt for at miste forhuden. Og jeg er sikker på at jeg nok også ville kunne leve uden, uden problemer; Jeg er bare ikke sikker på at det vil løse problemet, og så vil jeg helst beholde min forhud.

    Er der ikke andre løsninger end at "ændre" på pH værdien?
  • Indstillinger
    Sådanne lugte kommer som regel pga. noget man spiser. Så find ud af om der er noget du spiser meget af og hold en pause for at se, om det lige netop er den ting. Jeg tør næsten væde på, at du kan få problemet løst på denne måde. Det kan tage tid, men prøv dig frem. Held og lykke :-)
  • Indstillinger
    bulderhund86
    Jeg har præcis det samme problem som dig og har været til mange undersøgelser uden at have fundet en løsning. Det er en gammel tråd og vil derfor gerne høre om du har fået stillet en diagnose ????
  • Indstillinger
    Jeg har samme problem, men bekæmper det på følgende måde:

    1. Jo mindre, man onanerer, desto mindre lugter penis. Jeg antager at sædrester sætter sig og klæber mod penishovedet.

    2. Vask med intimsæben, Lactasyd, fra Matas uden parfume. Vask ALDRIG med shampoo eller almindelig sæbe. Det forværrer problemet. Vask dagligt med intimsæbe og altid grundigt efter onani eller sex!

    3. I perioder kan du smøre penishovedet ind i canesten, der kan fåes på apoteket i håndkøb. Det bruges egentlig mod svamp, men bekæmper også lugt, selvom du ikke ligefrem har svamp. I perioden, hvor jeg bruger det, lugter penis slet ikke.

    4. Jeg har ekperimenteret med forskellige madvarer og kan ikke udelukke, at bestemt mad måske øger problemet.
Log in eller Registrér for at kommentere.