Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Behandling efter operation?

Redigeret 23 december, 2008, 07:54 i Barnløse i behandling
Kære alle

Jeg er lige blevet opereret for endometriose, og har nu fået menstruation for første gang siden operationen. Fik at vide ved min seneste inseminations-behandling, at der skulle gå en enkelt cyklus efter operationen, før vi kunne komme i gang igen med fertilitetsbehandling, men jeg er ikke sikker på det, og jeg er heller ikke sikker på, om man så går direkte til IVF-behandling i stedet for IUI, som vi har prøvet indtil nu.

Er der nogle af jer andre, der har erfaringer med enten IUI eller IVF efter en endometriose-operation?

kh C

Kommentarer

  • Indstillinger
    Kære C
    Fik selv punkteret en endometriose på den ene æggestok for ca. ½ år siden. Fik IUI efter 2. mens. og en masse niv i underlivet efterfølgende. Men nej; negativ prøve -hvor bliver man ked af det... Blev nød til at holde pause -man skal jo lige op og have luft en gang imellem, ikk?
    Blev scannet igen i starten af denne mdr., men ingen æg, derimod havde jeg fået en "før-julegave" -endnu en endometriose, men nu på den anden æggestok. Sikke et slag - det var ikke spor sjovt.
    Først i det nye år, må vi se om den er blevet større eller mindre. Derefter skal jeg nok have hormoner og endnu en IUI (d. 3. i alt). Hvis dette ikke giver det ønskede resultat, går IVF behandlingerne i gang senere...
    Desuden har jeg fundet en masse oplysninger på endo.dk, hvorfor jeg lige nu vil tage ud og købe en forfærdelig masse helsetilskud, vitaminer, olier osv. Noget må der gøres - vi må vel også selv bidrage, ikk? Samt fortsat holde hovedet høj og håbe og regne med at det vil lykkes!
    Mange håb sendes
    fra Hjertet!
  • Indstillinger
    Kære Hjerterdame

    Tak for din besked - jeg vil også for alt i verden undgå at få flere cyster, derfor vil jeg da følge dit råd og gå ind på endo.dk og se hvad de anbefaler der af kosttilskud mv, så man måske ved egen hjælp kan holde dem nede.
    Så tak for tippet!

    God jul og godt nytår! kh Cykelmyggen
Log in eller Registrér for at kommentere.