Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Tørre læber

Redigeret 9 maj, 2010, 07:01 i Skønhed og velvære
Hej alle her på debatten,

Her om vinteren har jeg altid virkelig tørre læber. Det er ret irriterende, og det ser ikke særlig godt ud. Er der nogen, der kender et godt råd - eller måske kender et produkt, som virker?

:-)
B

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej!

    Ja, jeg har også ALTID problemer med tørre læber (sommer som vinter) og mit yndlingsprodukt er og bliver Lypsyl læbepomade. Har forsøgt alskens økologiske og svanemærkede produkter fra ind- og udland men der er bare ikke rigtig noget, der virker som Lypsyl...

    Så det er bare mit råd altid at have en sådan ved hånden :-)

    Håber det går bedre!
  • Indstillinger
    Hej Cyklemyg

    1000 tak for dit gode råd - jeg vil se om det også kan hjælpe mig. Det er virkelig irriterende med tørre læber, så hvis man kan afhjælpe det let og endda billigt, så er det jo bare med at komme i gang :-)

    Vh
    B
  • Indstillinger
    Hej igen og godt nytår!
    Endelig har jeg fundet en god vinter læbepleje. Det er Mentholatum, som har gjort mine læber dejligt bløde igen. Mine læber nåede lige at blive helt ødelagt af frosten i disse dage, men nu er de fine igen.

    Så jeg kan varmt anbefale andre at prøve.

    :-)
    B
  • Indstillinger
    Hej Abugge

    Så lige dit meget relevante indlæg - det vil jeg klart prøve! skal alligevel i Matas og købe noget fed babycreme til noget eksem i ansigtet, som jeg har fået anbefalet, og så kan jeg jo lige prøve at købe noget mentholatum med! :-)

    Godt nytår

    kh Blyant
  • Indstillinger
    Hej. Jeg har også altid tørre læber her om vinteren :/ - Men jeg har fundet en læbebalsam fra alkymea. Det er det bedste jeg har prøvet. Det behøver ikke blivet smurt på særlig mange gange og det virker bare :D

    Linktet er til hjemmesiden hvor jeg fandt det :)

    http://www.alkymea.com/da/hudpleje/26-laebebalsam.html

    hilsen Philipp
  • Indstillinger
    Redigeret 26 februar, 2010, 15:31
    Jeg fik at vide, at grunden til man kan blive ved at smøre med læbepomade er at det indeholder vand, som blot udtørrer endnu mere.
    Vaseline..... det virker og udtørrer ikke. Kan købes til omkring 15 kr, og der er til lang tid.
  • Indstillinger
    Jeg bruger EAU Thermale Ave'ne Cold Cream, købt på apoteket. Den koster 65 kr, men den er god . Jeg kommer den på og lader den sidde lidt før jeg tager læbestift på. Jeg kommer den også på om natten.
    Det er den bedste, jeg har prøvet.
  • Indstillinger
    Se evt. indlægget 'Mega tørre læber'
  • Indstillinger
    Det, du siger, troldepus1, er fuldstændig rigtigt!
    Mine læber har ikke godt af læbepomade, da der er for meget vand i, så jeg bruger vaseline...

    Det virker rigtig godt!!!
  • Indstillinger
    Som en anden også skriver så skal man gå efter en læbebalsam der ikke indeholder vand hvis man har meget tørre læber (og også generelt). Der er vand i langt de fleste billige læbepomader.

    Prøv evt læbebalsam fra Hectors pure (www.hectorspure.dk)
    og hvis det er slemt har de en salve som er super god til bl.a tørre læber.

    Prøv evt. at exfolier dine læber med et vådt håndklæde eller tandbørste inden du smørre dem ind.
Log in eller Registrér for at kommentere.