Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Træt og svimmel

Redigeret 11 december, 2008, 02:40 i Endometriose
Hej
Ville bare høre om der er andre der lider af svimmelhed i forbindelse med mens? Synes det er værst når jeg samtidig er træt. Kan heller ikke huske så godt i de dage, hvor jeg er træt. Det er som om mit hoved er i en vatkugle. Bliver trist og angst for at fejle noget. Tankerne er alle mulige andre steder. Gør det heller ikke bedre af at være presset på arbejde i denne tid. Ingen mulighed for at tage en sygedag.
Har vist bare brug for at blive bekræftet i at det er "normalt" ved endo.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej - jeg blev opereret for endo her for to uger siden, og jeg syntes at der gik lang tid, hvor jeg var træt og svimmel efter operationen. Nu har jeg så fået mens for første gang siden operationen, og jeg har også været ret træt her... måske fordi kroppen stadig er lidt svækket? Men du er ikke blevet opereret, så du har stadig cysten/-erne? måske kan man konkludere, at man bare altid bliver træt og svag ved menstruation, endo eller ej :-)
  • Indstillinger
    Mange endo-ramte lider af træthed. Ja nogen enda af kronisk træthed.
    Dette er delvis fordi at det tærer på kræfterne når man har smerter. Hvis man tager piller trætter disse også nogengange.

    Desuden har jeg fået oplyst på Glostrup hosp. at mange smertepatienter døjer med udpræget træthed. Man har lavet undersøgelser omkring dette. Og det viser sig at smertepatienter ikke sover ligeså tungt, som andre. De har mere aktivitet i hjernen. Dette betyder at man ikke får ligeså meget ud af sin søvn. Det er også derfor at nogen kan sover 10-12-15 timer og stadig være trætte.

    Mvh Rikke
Log in eller Registrér for at kommentere.