Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Forkølet i 3 uger?

Redigeret 28 december, 2010, 18:48 i Åben debat om forkølelse
Hej..

Nu har jeg snart været forkølet i 3 uger, istarten med let feber & meget snottet.. Så begyndt jeg at få ondt i panden og gik til lægen, han troede ikk jeg havde bihulebetændelse og sagde jeg sku prøve næsespray og saltvand.. Det gjorde jeg så men det blev bare værre.. så gik jeg til læggen igen og fik så antibiotika.. Det har jeg taget i 3 dage nu men er stadig stoppet i næsen hele tiden og i mine øre og har stadig en smule ondt i panden? er det bare en slem slem forkølelse eller kan der være andre årsager når der er gået SÅ lang tid og hvad skal jeg gøre?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Brandin
    Så er vi 2 :) og sikkert mange flere.

    Det er jo desværre sådan, at hvis det er en virus hjælper antibiotika ikke...:(

    Jeg har fået taget prøver - blodprøve på fingeren og prøve fra halsen, og det er virus - måske det samme med dig.

    Varme på panden er godt - enten infrarød lampe eller en varmepude/dunk.

    Indånde ( forsøg igennem næsen ) kogende vand med en dråbe pebermynte i, giver også luft.

    God bedring :)
  • Indstillinger
    Hej Tulle

    Jeg har efter at have fået et godt råd her på debatten tidligere på året begyndt at tage sådan noget levertran med citrus, enten Peter Møllers eller en kopi-udgave, og det har bare holdt forkølelser fra døren lige siden! tror de der omega 3-fedtsyrer og A og D-vitaminerne gør noget godt for helbredet... og D-vitaminerne også i forhold til at forhindre vinterdepression, så det holder jeg fast i ;-)

    God bedring til jer begge to!
  • Indstillinger
    Min forkølelse varede også længe, mindst i 3 uger. Jeg brugte slimløsende brusetabletter, skyllede næsen med saltvand, otrivin næsedråber, sund mad, masser af frugt osv. Jeg blev ved med at hoste slim op og pudse næse og have ondt i bihulerne.
    Det, der har hjulpet, er, at jeg holdt op med at cykle omkring juletid. Jeg arbejder i hjemmeplejen, hvor jeg cykler meget, men i den periode var jeg inde. Og efter en uge så har jeg det meget bedre.
    Så det er desværre ikke altid sundt at cykle ude i alt slags vejr, selv om man er klædt godt på.
  • Indstillinger
    Prøv, at riv noget ingefær ca 1 teskefuld og hæld kogende vand over, lad det trække ca 10 min, det varmer hele kroppen igennem. Kun et godt råd !
  • Indstillinger
    det normale at en forkølelse vare er cirka en uge, men så er der også kun selve hosten: Kortvarig hoste uden feber (1 til 2 uger) vil oftest være tegn på en let forkølelse. Langvarig hoste (mere end 2 uger) kan være tegn på bronkitis eller astma. Et godt råd mod forkølelse er at drikke masser af te med en masse honning i, også er hvidløg jo også rigtig godt
  • Indstillinger
    Jeg har en forklaring der kan sandsyneliggøre dine skavanker.

    Når man er syg i 3 uger, så kan det være sympom på mange ting.

    1: At du har fået en bakterie infektion, det kan behandles med antibiotika eller med alkohol. Har du halsbetændelse skal du drikke en lille sjat med stærk alkohol, så dernæst vent een dag. Er du ikke blevet bedre, så har du en virus infektion.

    2: Dit immunsystem er svækket af flere årsager:
    2.1: Du skal dyrke mere motion, tro det eller ej, det styrker faktisk immunforsvar gevaldigt. Det er rent faktisk dokumenteret.
    2.2: Drikker du meget alkohol eller ryger, så svækker det dit immunsystem. Det er videnskabelig bevist.
    2.3: Du får måske ikke nok vitamin. C vitaminer er utrolig vigtigt for dit immunsystem. Spis en masse ffrugter og grøntsager, der vil du få en masse vitamin fra frugt og grøntsager.
    2.4: Det kan være at du har et defekt immunsystem.

    Derfor skal du tage en snak med lægen, sådan at lægen kan få foretaget en blodprøve og foretage andre undersøgelser på dig.
  • Indstillinger
    Hej Jeg har os været forkølet i rigtigt lang tid!
    det begyndte da jeg var på roskilde festivalen...
    og har haft det indtil nu jeg har været på pencilin og fået fjernet polypper men hjælper stadig ikke.
    Da jeg fik fjernet polypper hjalp det på et bestemt tidspunkt
    men jeg går rundt og snøfter ned af for at få det ned.
    jeg har selv ondt i panden...
    nogen hjælp?
Log in eller Registrér for at kommentere.