Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

kan ik vågne

Hej ..
Jeg har et lidt sært problem :-S I mange år har jeg haft svært ved at sove om natten og stå tidligt op. Men med børn i huset er det bare nødvendigt.
Det gik fint mens jeg var i forhold...han puffede til mig så jeg kom op -g-
Men nu er jeg alene med børnene og det er blevet et stort problem der fylder meget ...
Uanset om jeg går i seng kl.22 eller 02, så kan jeg bare ik høre vækkeurene...og har altså 4 sat til !! Jeg arbejder i SFO hvor jeg har morgenvagter, så det er stort problem. 4 gange på en mdr har jeg ´misset´min vagt fordi jeg først er vågnet når vagten er slut.
Jeg har et par gange måtte holde mig vågen natten lang for at være sikker på at komme til tiden ..men det er heller ik holdbart da jeg så ik har overskud til egne børn senere på dagen. Har spurgt min læge om hjælp, men han mener at jeg mentalt lukker af overfor urene...at jeg ubevidst ignorerer dem. Det kan jeg jo ik bruge til noget !!

Ved ik hva f....jeg ska gøre :S

Nogle gode råd ?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg synes, det lyder som meget rigtige betragtninger, din læge kommer med. Men det kan du ganske rigtigt ikke bruge til meget. Jeg kunne godt forestille mig, at ganske få behandlinger med hypnose ville løse problemet for dig.
    Dog ville jeg nok også spørge mig selv, om det var et arbejde, jeg virkeligt havde lyst til at stå op til, eller om der var andet, jeg havde mere lyst til. Eller om andre ting i mit liv ikke fungerede godt nok. Lidt symbolsk kunne det vel tolkes sådan, at man hellere vil sove fra det hele. Forholder det sig sådan, er problemet selvfølgeligt et andet.

    Hilsen Helene
  • Indstillinger
    Kære Iiiiiih75

    Det lyder som noget af et problem. Jeg kan virkelig godt forstå, at det ikke er rart for dig. Jeg synes, at det lyder som en god ide at tænke nærmere over, om det måske er motivationen i forbindelse med jobbet, der mangler. På den anden side, så er det ikke sikkert, det er det. Min kæreste har også meget svært ved at vågne om morgenen, og han er virkelig glad for sit arbejde. Nogle gange kan han også sove fra at vækkeur. Før jeg mødte ham, har jeg altid haft svært ved at forstå, at det kan lade sig gøre, men nu kan jeg se, at det rent faktisk er muligt. Når vi ikke sover sammen og han skal noget vigtigt, så har vi nogle gange aftalte, at jeg ringer og siger godmorgen til ham - så er han sikker på at vågne.

    Jeg tænker om det måske er en mulighed, at en god veninde ringer om morgenen og vækker dig? Det kunne blive et rigtig hyggeligt ritual - selvfølgelig gælder det så om, at vælge en meget høj ringetone ;-)

    Håber du kan bruge mit tip

    Venlig hilsen
    B

    PS - og husk, at du ikke er den eneste, der ikke kan vågne om morgenen :-)
  • Indstillinger
    Hej!
    Jeg kender det altså også - har ikke sovet mig forbi 4 vækkeure, men jeg kan meget godt genkende dét med at sove over sig. Det kommer lidt i perioder for mig, hvor jeg bare ikke kan stå op, og andre perioder, hvor jeg sagtens kan. For mig har det meget at gøre med det, du Bugge siger, om man er motiveret for sit job eller ej. for det svinger jo også - så mit tip er også, at du måske skulle se dit job lidt nærmere i sømmene for at se, om du måske ikke kunne finde dig enten 1) nogle senere vagter, 2) et andet job.

    Håber du kan bruge rådet til noget!
  • Indstillinger
    Hej :-)

    Jeg kan så fortælle at jeg er 37 år og mor til 2 børn!

    Jeg har samme problem, med ikke at kunne vågne om morgnen og det har altid været et problem lige siden jeg var barn...Jeg har også 4 vække ure. 2 af de gammeldags der ringer rigtig højt. En clock alarm med forskellige ringe toner og min mobil som jeg også bruger. For mig har det koste flere jobs og uddannelser. Fordi jeg ikke kan vågne. Min kærste bruger mellem 1 - 1,5 time om morgnen på at få liv i mig og det er virkelig træls både for ham og mig... folk siger så tag dig dog sammen... men de slet ikke klar over hvor svært det er :-S

    Jeg har dog ikke været ved lægen, da jeg er flov over mit problem.
    Jeg aner ikke, hvad jeg skal stille op eller hvor jeg skal gå hen med mit problem ???
  • Indstillinger
    Jeg fandt dette lille afsnit midt i noget andet:

    citat
    Ud over disse sygdomme findes der indtil nu 84 forskellige diagnoser som definerer søvnsygdomme. For at komme til klarhed over hvilken diagnose der er den rette og for at indsætte den rette behandling kræves der det rette undersøgelsesudstyr og den rette ekspertise

    84 søvnsygdomme. !! Kan det være sådan noget.

    Det er vist den større videnskab. Det er sikkert ikke noget, der er helt nemt at få undersøgt. Men man har da lov til at tænke over det. Jeg har desværre ingen løsning på problemet. Jeg har selv et indre væggeur.


    Min søster og bror arbejdede helst om natten. Til gengæld sov de hele formiddagen. Men det kan jo ikke lade sig gøre i alle tilfælde.
  • Indstillinger
    Min søns mor har skizofreni, hun har samme
    Problem, så måske det er noget psykisk. Du skal nok
    Have fat i en psykiater, for dem der kun er uddannet
    Læger, ved ikke rigtigt noget om hjernen.

    Vh.
Log in eller Registrér for at kommentere.