Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

i tvivl om det er for højt eller lavt??

Jeg har i forbindelse med noget medicin (anti-psykotisk) jeg får, fået taget en blodprøve af ren rutine. Den viste mit stofskifte ikke var normalt. Det der hedder TSH var for højt. Sygeplejersken sagde at det betød stofskiftet var for højt, men hvad jeg kan læse her betyder det at stofskiftet er for lavt.

TSH var på ca. 7. Er det slemt?

Jeg har i et stykke tid været utrolig svimmel,haft kvalme og generelt utilpas. Har tabt mig næsten 10 kg indenfor de sidste to år uden egentlig at gøre noget. Jeg var hos min egen læge, som mente det skyldes stres. Hun tog ikke nogen blodprøve.

Der er mange med stofskiftesygdom i min familie.

Jeg skal have taget en blodprøve igen i starten af januar for at se om det har ændret sig.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Når dit TSH er på 7, er dit stofskifte for lavt. Jo højere tal, jo lavere stofskifte. Det skal helst være mellem 0,3 og 4,5. Mit tal var på over 100, da det blev opdaget. Så jeg følte mig som en levende død. Sad bare, eller lå på sofaen dagen lang. Var meget træt, ked af det, initiativløs. Nu er tallet normalt, efter næsten 5 mdr., men er stadig træt. Har fået at vide at det kan tage helt op til et år inden medicinen har fyldt alle celler i kroppen op igen. Går ud fra at du får eltoxin mod dit lave stofskifte. Jeg får 150 mikrogram 2x om ugen, 100 mikrogram 5x om ugen. God bedring.
Log in eller Registrér for at kommentere.