Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

"Team samarbejde"

Redigeret 29 juni, 2016, 05:14 i Mobning
Gosh jeg er sur gal og vred ...og tænk nu afreagerer jeg skriftligt suk . Det gør jeg da jeg ikke kan sparke dem i røven jeg er sammen med eller fortælle dem hvor meget de irriterer mig!

Jeg arbejde i et vikariat og i et team - et team jeg ikke kan med. Der er to i mit team - to kvinder og jeg kan ikke holde dem ud.

Det er i det "offentlige" og jeg er ny - jeg er overlæsset med arbejde.

I mandags mødte jeg den "ene" der meddelte mig at mit skema var lavet om og mine timer indraget til julekalende og juleopgaver. "Ja, altså med mindre du har planlagt noget ?"

Vi mødtes i døren så jeg nåede såmænd ikke at sige så meget ..og så måden det blir sagt på ? I en dør - på vej til time ? Jeg blev briefet om at hende og kollegaen havde siddet og "ventet på mig" sidste fredags ? Og at de begge var overbeviste om at de havde sagt det til mig ? At der var møde ? Nå ?

Det havde de ikke men jeg var høflig og sagde at jeg jo ku have husket forkert. Ku sparke mig selv for min pænhed.

Hun forklarede mig at julekalenderen til børnene bestod af opgaver de sku trække - jeg spurgte så om jeg sku bidrage med nogen ideer ? Nej hende og hende den anden havde klaret det!

Det var i mandags.

I dag var der nye boller på suppen (igen) og vi sku mødes - den eneste mand i "teamet" blev bare væk. (mænd kan slippe afsted med meget) Så sad jeg der med de to ...og vi sku "planlægge julekalenderen" Nå men hov jeg syns du sagde at i havde lavet det ? Nej de havde kun nået 1 ting. Hvad sku børnene så trække sagde jeg på mandag ? allerede sku de ikke vælge mellem 24 ting ? Nej det var ligemeget de måtte tage hvad der var !

Så kom jeg med et forslag og lovede
Jeg koger simpelthend over det her

Kommentarer

  • Indstillinger
    Kære Maj,

    Dit indlæg er lidt gammelt, men jeg synes, at det fortjener et svar. Hvor er det dog et ubehageligt sted du arbejder. (hvis du da stadig er der). Desværre er der rigtig mange arbejdspladser, hvor voksne, fornuftige mennesker prøver at ødelægge hinanden. Ofte bunder det i personernes egen usikkerhed og måske angst for at blive overtrumlet af den nye medarbejder. Det er en virkelig svær situation, og der er mange ting i spil, når man skal finde ud af, hvordan man bør reagere. Jeg tror dog, at i denne situation ville det være frugtbart at stoppe op. Når der kommer nye boller på suppen hele tiden, så prøv simpelthen at tage en time out. Rids op, hvordan tingene hele tiden ænder sig - kom med alle de gode eksempler. Og spørg så dine kolleger, om det er en god måde at arbejde på. I er fælles om nogle opgaver, og det må være i jeres fælles interesse, at de bliver løst ordentligt og effektivt.
    Tal evt. med din leder om, hvordan teamet fungerer/ikke fungerer. Måske skal der lidt ydre struktur til for at få gang i det gode samarbejde?

    Nå, jeg håber, at tingene allerede er belvet bedre, ellers håber jeg, at du kan bruge mine tanker til noget.

    Venlige hilsener
    Trunte
  • Indstillinger
    Rigtig mange har desværre problemer med team samarbejde og det er SÅ ÆRGELIGT! Hvis bare det offentlige dog ville bruge lidt flere ressourcer, på at få det offentlige til at investerer i teambuilding.

    Jeg har ihvertfald hørt meget godt om at coaching i organisationer kan hjælpe markant. En hurtig Google søgning kan endda fortælle det offentlige hvor de bør henvende sig.

    Det eneste jeg gjorde var at søge coaching i organisationer og så kom http://sapiens.nu/uddannelse/akademiudd ... isationer/
Log in eller Registrér for at kommentere.