Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Vulvadyni

Redigeret 12 december, 2008, 05:54 i Kvindelige sexproblemer
Hej alle derude.

Jeg har for snart 6 år siden, fået konstateret såkaldte smerter i underlivet. Jeg har som så mange andre, været kastet rundt i systemet, først hos egen læge, gynækolog og siden hen har jeg gået fast på Kolding Gyn. Amb. i snart 3 år. Her har jeg fået flere insprøjtninger i det lille område der er smerter i, samt igennem længere tid gået til en tilknyttet fysioteapeut. Dette har hjulpet mig meget - da den overlæge jeg har gået hos i de 3 år, er med i en gruppe på 6 overlæger fordelt over hele landet der hele tiden forsker i netop denne sygdom. Jeg vil ikke sige at det har været spild af tid at gå der i de 3 år, men det var først da jeg bankede i bordet og sagde at der dog for pokker måtte kunne gøres noget - at jeg blev henvist til Holbæk Sygehus Gyn. Amb. - dk.´s eneste vulva klinik. Jeg ventede i et halvt år på denne tid - og da dagen endelig kom hvor jeg skulle den lange vej til Holbæk var mine forventninger store. For Knud Damsgaard som jeg havde en tid hos, er den af de 6 overlæger der har mest erfaring indenfor behandling af disse smerter i danmark.
Jeg har kun store roser til den mand - HAN VED BARE HVAD HAN SNAKKER OM! Jeg er nu ikke i tvivl om at jeg ikke kan komme til en anden der ved mere end ham herhjemme. Han fortalte at han for mange år siden, havde været med til at starte en klinik op i sverige (hvor der nu er 12). Ud over en rigtig positiv snak om mit problem, blev der taget en test for 200 forskellige slags hudsygdomme, dna-test og HIV mv. Altså der blev testet for alt hvad der kan testes for. Jeg har stadig ikke fået svar på nogle af prøverne - men venter stadig spændt.

Indtil videre kan jeg kun sige - lad dig ikke spise af med en sludder for en sladder af diverse gyn. og læger. Dette er noget der skal frem i lyset - da der er alt for mange unge piger og kvinder der har dette probelm- og derfor skal vi gøre mere for at sprede budskabet for at hjælpe hinanden - og ikke mindst - finde en hurtig og effektiv behandlingsmåde!

Fiemis1985

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Fiemis

    Hvor er det godt at høre, at du endelig har fået behandling! det er egentlig utroligt, at der skal gå så lang tid, før man kan blive hørt i systemet af nogen, der ved, hvad de taler om. Så det var rigtig godt at høre, at du endelig har haft succes med det! :-)

    Fortsat god behandling :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.