Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kondylomer - typernes smittefare

Hej! Jeg står i den situation at min kæreste har kondylomer og jeg ikke har. Jeg er ret bange for at blive smittet, især fordi vi har haft nogen episoder hvor kondomet har været sprunget.. så vil lige høre jer:
Er der nogen herinde som ved hvilke typer af kondylomer som smitter mere end andre?

og er der nogen der ved om hvor stor procent risiko der er for at blive smittet hvis man ikke bruger kondom?

Har virkelig brug for jeres hjælp og ville blive glad hvis nogen der har sygdommen og kender til de forskellige bekymringer ved den, havde tid og lyst til at svare mig!

mvh. Krebsen

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej
    Jeg tror at alle typerne smitter men nr. 6 og 11 kan give celleforandringer, jeg er blevet smittet af min kæreste, som ikke vidste han havde det, så der er sandsynlighed for du også er smittet, der kan gå op til 2 år inden det bryder ud fra du er smittet, da virusen ligger sig i dine hudceller i skridtet og så bryder de frem i vorte lignende knopper, desværre kan man kun vente og se om det bryder ud.
    vorterne er meget smitsomme man kan let smitte sig selv hvis man rører dem og rør et andet sted bagefter.
    håber at du ikke er smittet, men tjek dig selv tit og vær varsom med hygejnen og del ikke håndklæde med din kæreste
    håber det bedste for dig
    med venlig hilsen
    mille
Log in eller Registrér for at kommentere.