Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Gode råd mod tømmermænd

Redigeret 5 februar, 2009, 12:38 i Alkohol
Sæsonen for julefrokoster er sat ind, og i den kommende tid vil mange danskere slås med tømmermænd. For nogle er det bare en hyggedag på sofaen. For andre er det mere alvorlige tømmermænd med opkastninger og ondt i hovedet.

Hvordan tackler du tømmermænd? Og har du måske fundet en virksom metode til at gøre dagen derpå lidt lettere at komme igennem?

Det allerbedste er selvfølgelig at holde igen med de våde varer, hvis skaden er sket, kan det nu være rart at få et hjælpende råd med på vejen.

Vi glæder os til at høre dine erfaringer.

De bedste hilsner
Netdoktor
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hejsa.Dengang,jeg var ung,brugte jeg en theske natronpulver i et glas vand,for det virker mod tømmermænd.
    Venlig hilsen fra Connie og god jul.....
  • Indstillinger
    Ahaaaa..... er det HELT seriøst, at I vil have os herinde - der for manges vedkommende kender alkohol ud og ind fra enhver for og bagside, - til at komme med gode råd omkring, hvordan familien DK undgår de værste tømmermænd efter en sjov aften i julens tegn???

    Tja.... tømmermænd kan drikkes væk.

    Derudover hjælper det at drikke alkoholfri væske de sidste to timer inden man går iseng.

    Og uanset hvad, hjælper det altid meget, at få sovet ud, en stor del af tømmermænd er oftest søvnmangel...
    .

    Og bortset fra det, - drik så meget at kroppen vænner sig til det, så får man stortset ikke tømmermænd.

    Halleluja og god jul....

    ¤
  • Indstillinger
    Det må da være en syg joke at spørge om det herinde. Vi er her bla. fordi vi prøver at kæmpe imod alkohol og alkoholisme - fordi vi har brug for hjælp!!

    Det spørgsmål er noget malplaceret herinde, eller også har i ikke fattet ideen med denne debat................
  • Indstillinger
    Nåh, jeg kan ikke se noget problem i at have det indlæg her - der skal da være plads til det hele, også indlæg af mere 'let' karakter. Det er jo ikke kun en debat for ét emne for folk med den samme baggrund og motivation for at skrive, alle kan da være med, når bare indlæggene holder sig inden for emnet alkohol, så kan alle emner da være lige gode...
  • Indstillinger
    Ja ja alle emner kan da i princippet være lige gode, det er da rigtigt nok.

    Men jeg SYNES nu altså bare, at det er lidt en hån...
    Og jeg er 100 % enig med Molly...

    De fleste af os herinde, lever hånd i hånd med alkohol hver eneste dag, - personligt vil jeg sige, at julen bliver sansynligvis ikke noget problem, da jeg - sikkert vil drikke/smugdrikke, langt mere end gennemsnittet, men stadig langt mindre end jeg plejer...

    Så jeg vil nok vågne op første juledag, og føle mig mere frisk end sædvanligt.

    Så det kan jeg da anbefale!

    Gør alkohol til din ven, og drik en anelse mindre i julen - bare så du ikke falder helt i gennem, - og du vil være bemærkelsesværdigt fri for tømmermænd dagen derop...

    Familien Danmark Hurra!!

    Og husk nu også lige at håne os - vi har jo et valg, og folk der elsker alkohol er svage og uden viljestyrke....... de VIL jo ikke ændre på tingene....

    Gode råd mod tømmermænd.... halleluja.....

    *
  • Indstillinger
    Ps.
    Jeg får sjældent tømmermænd, men er der nogen der ved, hvordan man genfinder evnen til at holde livet ud, og glæden derved - uden at være mere eller mindre fuld???

    For det har jo immervæk nogle ret store omkostninger... lidt mere end en enkelt dag med tømmermænd.....

    *
  • Indstillinger
    Mit næste indlæg bliver inde under "selvvalgt abort" - hvor jeg vil reklamere for alle de børn der mangler en mor og far, og dermed vil alle dem der sidder i sorg over at have fravalgt deres eget barn, selvfølgelig straks blive lykkelige og se fornuften i det hele..

    Skål...

    *
    Og hvis de velfungerende familien danskere får f.u.c.k.i.n.g. tømmermænd så de ligger og brækker sig i lårtykke stråler... én eneste dag ud af 365...efter en totalt sjov aften...
    Helt ærligt, så under jeg dem det gerne.

    *
  • Indstillinger
    Kære allesammen,

    Vi beklager, at debatindlægget er faldet jer for brystet - det var bestemt ikke hensigten. Vi er udemærket klar over, at alkohol er et problem for rigtig mange danskere, og at det kan være et rigtig svært problem at komme ud af.

    Debatten her på Netdoktor er imidlertid en åben debat, hvor alle aspekter af det at drikke alkohol er velkomne. Som I kan se i rækken af artikler, som hører til dette emne, er der også en artikel om tømmermænd. Og det er faktisk hensigten, at der også skal være plads til denne type indlæg.

    Når det så er sagt, har vi selvfølgelig stor forståelse for, at en debat kan blive så bred, at den ikke har interesse for nogen, og derfor vil vi se, hvordan debatten her udvikler sig og evt. overveje, om der er behov for to debatter om alkohol for fremtiden. Men lad os nu se tiden an og se, hvordan det går med denne debat.

    Rigtig god jul og godt nytår til jer alle

    De bedste hilsner
    Netdoktor
  • Indstillinger
    Det er helt ok.
    Jeg synes det er fint nok, - når nu I kommer med sådan en venlig og rummende forklaring ;-)

    Jeg skal nok lade være at skabe mig yderligere hvis der kommer flere seriøse kommentarer i tråden, - jeg ved godt jeg kan være streng at høre på ;-))
    .

    - Og mine personlige gode råd mod tømmermænd- skrev jeg oppe i mit første indlæg – sårh… take it or leave it…

    God jul og godt nytår, til jer alle igen :-)

    ¤_¤
  • Indstillinger
    2 elefant-øl og 2 store snapse/bitter, derefter mindst en elefant-øl og en snaps i timen resten af dagen eller mere efter behov. Så har du ro i maven.
Log in eller Registrér for at kommentere.