Hjem Sport, motion og ernæring Sportsskader

kramper /øm lægmuskel

Redigeret 20 februar, 2013, 17:16 i Sportsskader
Jeg har de senest 10 dage, haft en konstant ømhed i højre lægmuskel. Det startede med små kramper, som kom pludseligt, og nu kommer de "snigende" så jeg lige kan nå at undgå selve krampen ved at strække læggen, eller massere den.
Kramperne kommer kun om dagen, så jeg har ingen problemer om natten. Men nu har det stået på i et par dage, og jeg har valgt at holde en puse fra træningen. Jeg træner ca.3 gange om ugen, og min træning består af holdtræning i fitnesscenter (step, pump, attack, boksning o.lign,)
Jeg arbejder som tjener, så jeg går også meget i løbet af dagen. Dermed påvirker det også min hverdag, når kramperne kommer snigende.
Det har dog aftaget lidt i forhold til de første par dage, men jeg finder det stadig ret generende. Så jeg ville høre om det er noget der burde forsvinde af sig selv, eller om jeg burde søge egen læge?

Kommentarer

  • Som tommelfinger regl skal man altid søge lægehjælp, når noget ikke er som det burde. Men du kunne evt. forsøge at lave reglmæssig udstrækning af din læg i en uges tid. Og hvis kramperne ikke fortager sig, vil jeg da kraftigt råde dig til, at søge læge. Kramperne kunne jo skyldes andet end træningen..

    held og lykke med det! :)
  • Jeg går til fysioterapeut nu for mine periodiske kramper i lår og øverste del af rygen
    Jeg dyrker sport på flere omrøder og kender en del om udstrækning.
    Min spørgsmål er - findes der f.ex naturmedicin mod kramper der virker på den omrøde
    Bare jeg sidder i lngere tid i stolen kune jeg ofte få en ubeskrivelig ond krampe i f.ex mit venstre baglår som hvor jeg så afjelper mig selv ved at trukke hårdt på en bestemt punkt bag i.
    Natyrmedicin?
  • søg her på netdokterens søge program ---der står meget om krampe
Log in eller Registrér for at kommentere.