Hjem Stofskifte Forstyrrelser i stofskiftet

Sitren/rysten

Hej.
Spørger meget for tiden, men skal jo også ha' luft!
Er pga. medicin gået fra højt til lavt stofskifte!
Kan være plaget af utrolig megen sitren/rysten/uro i overkroppen, samt let forhøjet puls, specielt fra morgenstunden. Der kan også være enkelte dage hvor jeg ikke mærker så meget til det. Synes det falder specielt meget sammen med ægløsning/menses (er begyndt at få menses hver 14 dag) så der er ikke så megen ro!
Symptomerne passer ind på det forhøjede, men passer det også ind her? Det går mig virkelig på!
Håber på svar fra nogen af jer.
KH Birgit

Kommentarer

  • Hej
    Jeg ved ikke om det passer ind som sådan. Men jeg har det på samme måde. Gik fra forhøjet stofskifte i 1 halvår 08 til nu lavt stofskifte 2 halvår og jeg oplever tilsvarene. Min læge har sagt til mig det er kroppen der ikke kan finde ud "tingene" at gå fra forhøjet - lavt. Jeg har en del af tilsvaren symptomber fra forhøjet fortsat men de bliver mindre og mindre heldigvis.... Håber du kan bruge lidt.
    K Tvillings1977
  • Hej igen.
    også her var det rart at høre fra dig.
    Har lige været ved lægen for at få en lægeerklæring!
    Mine symp. blev drøftet og han sagde ligeledes at hele min hormonbalance virkede totalt forstyrret og ude af balance, men han overvejede også om jeg samtidig kunne være i overgangsalderen (er 45), for det var der også flere ting der kunne tyde på -og at det så evt. greb forstyrrende ind i det andet projekt. (Har jeg før nævnt, der er bare aldrig blevet lyttet!)
    Men jeg skulle så nu starte på Eltroxin og så tager vi den derfra. Fortsætter det så med at være ustabilt, specielt ved ægløsning samt menses, så skulle vi måske overveje at sublere med hormoner til den ende:-) P.t. håber jeg bare ikke at blive dårlig af Eltroxin, aller første gang jeg fik det, var det uden komplikationer, så det må det også gerne være denne gang.
    Synes da også at sympt. på det høje er blevet lidt mindre, men det blev min sitren/rysten ikke lige, men det kan skifte fra den ene dag til den anden, igår meget, i dag mindre!!!!!!!
    KH Birgit
  • Hej Birgit.
    Nu er det mig der er ved at gå ud af mit god skind. Min krop sitre og ryster og det er som om mit hjerte sidder helt oppe i halsen og pumper hurtigt. Mit skind mærkes tynd som silkepapir, og jeg kan mærke alt i min krop.
    Jer er blevet sat ned i medicin, men kun 50 mg om ugen, da det var blevet lidt for højt. Du skriver at lægen har sagt det er fordi kroppen ikke kan finde ud af det. Hva med din krop er den holdt op med at sitre og ryste.
    Hvordan er dit humør lige for tiden, jeg tror nemlig vi har meget tilfælles.
    Kh. Helle.
  • Jeg er gået fra normal niveau til meget højt stofskifte og nu tilbage til normal på få mdr. og min krop sitrer/ryster hele tiden. Mine muskler er trætte, især om aftenenen, hvor jeg oplever muskelsammentrækninger/tics i forskellige muskler.
    Har I også oplevet det?
Log in eller Registrér for at kommentere.