Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hurtigere voksende hår

Redigeret 10 december, 2008, 08:52 i Åben debat om hud og hår
Hej Alle.
Er der nogen der ved, om man kan spise noget specielt for at få stærkere og hurtigere voksende hår? Har prøvet silica piller, men syntes ikke rigtig der var nogen effekt.
Måske noget specielt mad?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Maria5

    Jeg ved, at der findes kosttilskud, som skulle give kraftigere hår. Men jeg ved ikke om det får håret til at vokse hurtigere.
    Mht. kost, så har jeg hørt, at avokado, nødder og hørfrø skulle være rigtig godt for huden - og mon ikke det har en effekt på håret også?

    Desuden har min frisør fortalt mig, at man kan få håret til at vokse hurtigere ved at massere hovedbunden. Man kan gøre det selv, eller få en anden til det. Det styrker blodomløbet og skulle dermed også være godt for håret. Er der andre, der har hørt om dette?

    Venlig hilsen
    B
  • Indstillinger
    Hej Abugge!

    hyggeligt at møde dig igen her rundt omkring på debatten :-) der er ved at komme lidt mere liv her i debatterne på Netdoktor, det er dejligt at opleve.

    Til emnet: Har aldrig selv hørt om at hovedbundsmassage kan hjælpe på hårvækst - men yderst interessant!! det vil jeg straks begynde at benytte mig af. Jeg har ikke selv prøvet hverken silica-piller eller andet, men det er jo som sådan også bedst, hvis man ad 'naturlig' vej kan få håret til at vokse uden for meget pille-ræs.

    Jeg begynder hår-massagen ved næste hårvask!

    Fortsat go' hårgroning til jer ;-)
Log in eller Registrér for at kommentere.