Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Menstruation og undervægt

Redigeret 26 november, 2008, 08:43 i PMS og menstruation
Hejsa..

Jeg er en pige på 15 (næsten 16) og er undervægtig... jeg ryger ikke, dyrker ikke motion og spiser regelmæssigt, men kan ikke tage på.. Det er ikke en sygdom, er bare naturligt tynd... Min menstruation har på det sidste været meget lidt, altså den kommer hver måned som den skal, men jeg bløder kun meget lidt, næsten ikke...
Jeg har læst herinde, at det kan skyldes min vægt, og så var det jeg ville spørge: er det skadeligt? altså kan det påvirke mig når jeg engang i fremtiden skal være gravid? eller er det ikke noget som betyder noget?

Håber på svar..
Mvh. Vinter17 (:

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ja, ting hænger jo tit sammen, så hvis du er en lille spinkel en, så lyder det da ikke helt forkert, hvis heller ikke du har kraftige blødninger.
    På den anden side, synes jeg du skulle prøve at få noget kvalificeret information.
    Hvis I på din skole har en fornuftig sundhedsplejerske, kunne du måske tale lidt med hende, ellers vil jeg faktisk foreslå dig,at du vender det med lægen på et tidspunkt.
    Jeg synes ikke du skal gå med sådanne spørgsmål uden at få et konkret svar. Du kan sikkert ikke få et 100% svar, der passer til dig her på en debatside. Det er netop en debatside, hvor folk kan skrive om eventuelle erfaringer, men ikke en brevkasse, hvor der sidder eksperter.
    På den anden side, tror jeg ikke, du skal haste til lægen.
    Jeg kan f.eks. kontakte min læge vi e-mail konsultation, så hvis du også kan det, ville det da være smart, at du skriver nogenlunde sådan som du har gjort her.
  • Indstillinger
    Hej..

    Tak for svar (:

    ved ikke om jeg kan kontakte min læge via e-mail, men det vil jeg da finde ud af (:

    Vinter17
  • Indstillinger
    Hej Vinter17

    Håber du stadig er på debatten? Jeg var selv meget spinkel, da jeg var på din alder. Med alderen er jeg blevet lidt mere "fyldig", men jeg er stadig en af de spinkle. Det er selvfølgelig ikke sikkert, at din krop er som min, men jeg har konstateret, at hvis jeg spiser usundt (slik, chokolade, hvidt brød osv) så taber jeg mig, mens jeg faktisk tager lidt på, når jeg spiser nødder, fibre, grøntsager og kød. Måske er det værd at prøve med sådan en kur? Der er nemlig helt sikkert en sammenhæng mellem undervægt og manglende blødning.
    Det er også en rigtig god ide at motionere, når man er meget spinkel. Det giver flere muskler på kroppen og det sætter også gang i appetitten, så hvis du har lyst og tid, så synes jeg du skulle starte stille og roligt op. Måske med at løbe eller svømme.

    Håber, du kan bruge de små råd

    Venlig hilsen
    B
Log in eller Registrér for at kommentere.