Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Stort stort grædeproblem med 11 år pige

Redigeret 23 november, 2008, 08:04 i Store børn
Er enlig mor til 2 fantastiske piger. Problemet er med min ældeste 11 årige pige.Vi har et dejligt forhold, hun er intelligent,smuk,meget følsom.Men når noget går hende lidt imod eller bliver som hun føler det, uretfærdigt behandlet!! Og hermed begynder at græde kan hun simpelhen ikke styre sine grædeanfald,som iaften varede næsten 2 timer!! Meget imponerende hylende og grædende(pinligt med naboerne!).Har prøvet alt,talende måde,diplomatisk,talt hårdt, kold klud i ansigtet....men hun oplader sig og kan simpelhen ikke stoppe!!Selvom hun siger hun gerne vil.Der er ikke som sagt ikke nogen problemer i familien.Hendes far og jeg har et helt ok forhold.Hun er også meget alene i skolen og isolere sig ofte med en bog som er hendes afslapnings metode.Men grædeturene er meget meget prøvene for os alle,og tager på kræfter og energien.....Det er utroligt som hun kan spinde sig helt op under skyerne.Nogle gode råd ville jeg virkelig værdsætte,da jeg føler mig helt desperat og kun vil hjælpe hende på den rigtige måde. Mvh K

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg synes jeg genkender problemet med min nu voksne datter. Det er ikke nemt, når man ikke er som alle de andre. Det er på den anden side et stort plus og tegn på måske lidt tidlig modenhed, som man så alligevel slet ikke kan styre, når man kun er 11 år.
    Du skriver, at der ikke er problemer i familien, men hvad med skolen? Hun er meget alene og isolerer sig med en bog; det genkender jeg også. Det meget svært at føle, at man ikke har noget til fælles med de andre. Er du sikker på, hun ikke bliver mobbet? Måske ikke direkte, men bliver hun holdt uden for, netop fordi hun er til de store fællesskaber?
    I første omgang vil jeg foreslå dig at tale med skolen, hvordan fungerer hun der? I og med at jeg læser at hun måske er lidt anderledes end sine kammerater, så kræver det noget ekstra at forholde sig til det.

    Og så vil jeg muligvis foreslå at hun kommer til lidt psykolog – ikke fordi, der er noget galt med din datter – jeg vil et eller andet sted mene tvært i mod, men for at hun skal lære at forstå, at det ikke bare er tilladt at være anderledes, det er også rigtigt flot og modigt, hvilket hun skal støttes i, for det er ikke nemt.

    Samtidig er hun vel i gang med pubertet – så det er ikke så nemt at være hende.

    De bedste tanker
Log in eller Registrér for at kommentere.