Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Han vil køres!

Redigeret 24 november, 2008, 16:06 i Samliv
Hejsa,

Jeg har en ven jeg ser regelmæssigt - denne ven er sød gavmild og har osv. Mit problem er at jeg ikke rigtig har kunnet være med på det her "given ting".
det et også ligesom jeg ved det han gir mig - og som jeg tar imod - er kommet i gæld til ham og skylder ham noget. Når han nu skal besøge mig skal han tage to toge ...det han godt vil have er at jeg henter hm 30 km væk efter første tog - så han ikke behøver vandre over i det andet tog og køre det 15 min det tar for at komme her. Og det vil jeg ikke..han kan sgu da tage toget. Jeg har ret mange udgifter og skal spare har lige fået xtra regning fra noget skat og har også en ret dyr fødselsdag der snart kommer.

Er det mig der er en ufestlig fedterøv? (Med kommende udgifter på 25000).

Kan mærke han har det der ubehagelige små fornærmede som nogen mænd (og da nok også kvinder kan have) har...får de et "nej" så stopper deres varme sms osv. Og det er ligesom "man/jeg" har gjort noget forkert?

Det syns jeg bare ikke jeg har! Jeg kan ikke gøre for at han ikke har nogen bil - når jeg skal besøge ham så kører jeg i MIN bil og han skal ikke hente mig osv. Han er ikke et pattebarn men en voksen mand.så alt det fis med han ikke kan gå og ikke kan tage toget ...det IRRITERER mig grænseløst.

er vi på ferie skal han sgu også køres og kan ikke gå til købmanden 10 min væk. Det lader til at han blir sur på en passiv aggressiv måde når han får et Nej og ...det bryder jeg mig ikke om. Han er som sagt meget sød og kærlig og jeg føler mig som en hård ogbestemt type..fordijeg ikke straks kører 60 km OG kan finde ud af at bruge mine ben ?

Hvad sige i andre?

Forpligter dyre gaver til at man "ofrer" sig ..og kører ham rundt?

Maj

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Maj,

    Ja, der er jo ikke så stor aktivitet her på ND, så vi må jo ofte ”støde ind i hinanden” :-) Håber du synes det er OK?

    Jeg synes jo, at en hver ting – stor som lille – der begynder at ”gnave” i et forhold, skal ordnes hurtigst muligt. Derfor vil jeg foreslå, at næste gang I mødes, så sætter I jer ned, og du fortæller ham, at du er meget glad for hans gaver og søde hilsner, men du vil egentlig gerne vide, om der er en skjult dagsorden bag? Fortæl ham at du har en lidt stram økonomi – hvem har ikke det efterhånden?? - og at du gerne selv vil disponere over dine midler, og ikke føle, at du står i gæld til ham, så hvis han dybest set mener, at når han giver dig gaver og hilsner, så skal du betale ved f.eks at køre ham, ja, så vil du gerne vide det, for så skulle han måske skrue lidt ned for de gaver, så du ikke lige pludselig står og skal betale noget tilbage, som du ikke har bedt om, og som du måske ikke ville have købt selv, eller måske først ville købe, når du selv syntes din økonomi var til det.

    Du kan muligvis også komme ind på at forhold, der er baseret på gensidig betaling ikke holder i længden. Som jeg kender dig efterhånden - :-) - er jeg temmelig sikker på, at du giver han en masse, måske ikke noget, der koster penge, og så tror jeg godt, du ved, hvor jeg er henne – så betaler du egentlig ikke helt pænt – bare på en anden måde?

    Jeg synes, du skal fortælle ham, at det ikke handler om nærighed fra din side, at du ikke vil hente/ bringe og i det hele taget køre ham rundt i bil, men de dyre dråber kan du godt anvende på noget mere nødvendigt, især når der findes glimrende alternativer såsom toget og et par gode ben. Samtidig kan du da også fortælle ham, at du netop finder det grænseløst irritterende at han bliver fornærmet, fordi du siger nej til den service. Spørg ham hvorfor han bliver fornærmet og om det ikke er latterligt, at han reagerer ved at lade være med at sende en sød hilsen. Få en snak om, hvorfor han forventer det af dig.

    Mange hilsner Lotte
  • Indstillinger
    Hej Lotte,

    Nej, der er ikke så stor aktivitet her på ND, så det er dag godt at vi kan skrive sammen :-)

    Skal da lige love for at netdoktor har fået skræmt 97% væk fra de her sider! Så det her er da bare ok.

    Jeg har fortalt ham at økonomiener stram så det kan han vel nok forstå og det der med gensidig betaling ja det er nok noget jeg føler. Men jeg har aldrig bedst om de ting ..men jeg er glad for dem og jep jeg giver da ham en hel del der ikke koster penge fnis og jo jeg betet helt pænt – bare på en anden måde ha ha og det har jeg det fint med.

    Du har ret i det med at fortælle ham om de dyre dråber og de glimrende alternativer og så hovedproblemet og det der er grænseløst irritterende at "han bliver fornærmet". Jo jeg ku da godt få en snak om, hvad han forventer af mig. Men er han er bare så veg og så vag så når du konfronterer ham med de her ting kan han ikke finde ud af at svare. Man mærker at han slet slet slet ikke kan li når samtalen når en vis dybde. Han er mere til intetsigende bemærkninger og overfladisk snak...lige så snart der kommer dybde og alvor på ...så kan han ikke rigtig være med ? Jeg ved ikke hvad man kalder det her ? I en seng der kan han godt gå til den ...men i dagligdagen eller her weekende og når det drejer sig om det at tale sammen og ting som jeg syns er vigtige eller ting der generer lugter af konflikter og problemer..det kana han ikke. Og det er jo klart at når en mand er så veg og vag så kan jeg ikke bruge ham til andet end lidt hygge i sengehalmen. Jeg ville så ønske han ville gå hjem noget tidligere..ja det lyder barskt men helt ærlig. Jeg vil have en mand der kan give noget med og noget modspil.

    Så han må tage toget!

    Mange hilsner Maj
  • Indstillinger
    Hej Maj.

    Du har da ret i, at din ven burde tage toget. Rent praktisk, skal han kun køre et kvarter, skal du jo bruge dobbelt tid, når du skal køre frem og tilbage + benzin.

    Men har du ikke skrevet tidligere om det problem, eller er det blot en anden jeg forveksler dig med?

    Du lyder, ikke som om du elsker ham?

    Er han klar over det?

    Ellers er det måske her, det virkelige problem ligger.

    Venligst
    Leonine
  • Indstillinger
    Hvad har det dog at gøre med om jeg elsker ham at jeg ikke vil køre 60 km og så når det er isglat?

    Skal det være min måde at bevise noget på at sætte mit eget liv på spil, for at hente en fyr, der kan bruge sine ben og gå over i et andet tog?

    Jeg er hans veninde og når jeg besøger ham skal han ikke hente mig.


    Maj
Log in eller Registrér for at kommentere.