Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kyssesyge

Hej.
Jeg er en pige på 17, som har kyssesyge.
Jeg har ligget i sengen med feber 1 uge nu, men er i bedring.
Jeg er en meget aktiv pige, som normalt dyrker sport hver dag. Samtidig elsker jeg at tilbringe tid med mine veninder i weekeden og gå i byen.
Jeg har et spørgsmål. Hvornår må jeg drikke alkohol igen?
Mvh Sidsel

Kommentarer

  • Indstillinger
    hej sidsel10

    jeg er en pige på 16, der også selv har kyssesyge.

    Det med hvornår du må drikke igen, skal du snakke med din læge om.
    Det kommer and på din nyre, så længe dine nyretal er skæve må du ikke drikke.. Når du på sin vis er ovre sygdommen må du ikke drikke i x antal tid, da nyren stadig ikke er normal når selve sygdommen er ovre..
    Og så skal du huske du ikke må dyrke hård sport i mellem 2-4 uger efter sygdommen er ovre, da du kan risikere at din milt springer..

    Jeg håber du kommer hurtigt over sygdommen, og en tryst er da at du ikke kan få den igen :)

    Jeg er selv ovre det værste nu, men har mange bivirkninger. og kunne godt tænke mig at vide hvad der officielt er bivirkninger??
    Så hvis nogle ved det vil jeg meget gerne vide det.. :)
  • Indstillinger
    Hejsa.. Jeg vil lige slå fast at det ikke er nyretal men levertal der skal være perfekte..

    Da jeg blev ramt af kyssesyge var jeg meget syg i 3 uger og det var ikke noget jeg ville ønske for min værste fjende..

    For mig betød det meget for mig at jeg overholdt de regler der nu var. Jeg var selv super aktiv inden for sport og elskede at gå i byen i weekenderne og drikke mig hammer fuld. Min sunde fornuft fortalte mig også at nej bare fordi man føler et pres fra venner med at drikke gør du det ikke. Og jeg gjorde det ikke, for hvad nu hvis at der ville blive en konsekvent. Man burde jo kunne have det sjovt og blive accepteret selvom man ikke drikker..

    Da jeg så startede op på fodbolden, havde jeg i længe ondt i maven når jeg overanstrengte mig, og når jeg drak kunne det også gøre ondt. Det er bestemt ikke noget at spøge med.

    Jeg kender flere som først har fået bivirkningerne mange år efter..
    Desunden har jeg en kusine som aldrig er blevet ordentlig rask. Hun er syg mindst en gang i måneden, og det stammer formodentlig tilbage fra kyssesygen! det er fem år siden hun var ramt.
  • Indstillinger
    hej jeg er en dreng på 15 år. som har fået af vide af min eks-kæreste at jeg måske har kyssesyge, for efter at jeg kyssede med hende sidste gang fik hun af vide af lægen at hun havde kyssesyge. da hun kyssede mig kunne hun ikke mærke at hun havde sygdommen eller vidste heller ikke at hun ville få den. hun har først fundet ud af at hun havde den for ca. 2 uger siden.
    og jeg kyssede hende for et månede siden..

    har jeg det så ? eller kan jeg få det ?
  • Indstillinger
    Hej!

    Jeg har en veninde, der lige har haft kyssesyge. Hun var syg en lille måned, og har nu været i skole (rask?) i en halv måneds tid eller mere.

    Jeg har haft svært ved at finde information om, hvor lang tid efter (hvis det altså er tilfældet) man smitter?
    Er det nu sikkert at kysse hende?

    Hilsen moi
  • Indstillinger
    heey jeg er en dreng på 14 jeg fik at vide at jeg har kyssesyge igår
    og jeg går til boksning og skulle gerne snart være klar til jyllands mesterskab men jeg ved ikke hvornår jeg må begynde at træne hård igen
    vil i ikke nok svare mig vis i ved noget om det






    hilsen johannes
  • Indstillinger
    GÅ IND PÅ GOOGLE---OG SLÅ OP PÅ KYSSE-SYGE
    DER STÅR NEGET OM DET
  • Indstillinger
    har jeg gjordt men vil gerne høre noget om det fra nogen der har haft det
Log in eller Registrér for at kommentere.