Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Er min endo kommet tilbage?

Redigeret 24 november, 2008, 08:35 i Endometriose
Blev opereret i august af JK på Glostrup. Pga konstant pletblødning blev jeg sat i Perlutex behandling 10 mg (har hormonspiral også). Har gennem hele perioden haft smerter, men de er klart aftaget efter jeg er blevet opereret!

Dog pletbløder jeg stadig! Er blevet sat op til 20 mg Perlutex, men det virker ikke. Og smerterne er taget til! Nogengange føles det som om det kun er lokaliseret i livmoderen, men de sidste uger har d et været ret slemt med smerter - endosmerter - i siderne og ned i lårerne..

Er min endo kommet tilbage?
Skal til kontrol den 17. december......

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det kan da godt lyde som om, din endometriose er kommet tilbage. Eller der kan måske være kommet nogle sammenvoksninger efter operationen. Det er svært at sige, håber du bliver klogere efter kontrollen.
    Hvor længe har du fået perlutex? Jeg har også prøvet at få dem, men de virkede overhovedet ikke. Meningen var, at jeg ikke skulle bløde, men jeg havde fuldstændig regelmæssig menstruation på dem og pletblødte også. Mærkeligt! Men er lidt glad for at høre, at det ikke kun er mig, de ikke virker på, jeg synes JK tager meget let på det...
  • Indstillinger
    Tak for dit svar.

    Jamen har taget dem før, men skulle så forsøge mig uden efter operatinen. Jeg startede på 10 mg, men er nu gået op på 20. Det hjælper absolut ikke, og vågnede også med smerter imorges.
    Han sgade jeg skulle ringe, hvis det blev ved, men vil jo gerne se det an og ikke virke pivet.

    Da jeg tog Perlutex første gang virkede det heller ikke, så egentlig er det åndssvagt at jeg overhovedet tager det...
Log in eller Registrér for at kommentere.